Forum > De site > Statistieken  
Elenitza

06 Sep 2015 om 13.15
White Goblin Games vroeg toen wij er laatst waren (open dag voor vrijwilligers) of we ook statistieken bijhouden van hoeveel spellen gespeeld worden.
Uhm nee...

Maar dat kan natuurlijk wel.
Alleen wat zou dan interessant zijn om bij te houden?
Hoe vaak een spel totaal al gespeeld is.
Maar wat zou verder interessant zijn?

Zou er een aparte statiekjes pagina moeten komen?
Of zou het aantal gespeelde (en lopende) spellen op de spelpagina horen?

Dus graag input, is er behoefte aan en hoe zien jullie het voor je?


Rikje
06 Sep 2015 om 13:55
hoe lang een potje gemiddeld duurt/ hoe lang iemand gemiddeld over een potje duurt?

Iets van winst-statistieken?
Elenitza

06 Sep 2015 om 14:10
Tijden houden we niet bij, dus dat wordt lastig.
El_Capitan
06 Sep 2015 om 20:01
Statistieken pagina is altijd een goed idee :)
Maar inderdaad, welke statistieken kun je allemaal verzinnen die ergens op slaan?

Voor alle spellen gezamenlijk weinig, misschien nog hoeveel verschillende spelers die potjes gespeeld hebben.

Voor elk spel afzonderlijk de eindstand, maar heel nuttig is dat niet. Verder misschien toch een idee om iets met die tijd te gaan doen? Ook in de chat is dat wel fijn bijv. Zal wel lastig zijn om dit nu nog in te bouwen.
Elenitza

06 Sep 2015 om 20:07
Wat ik me voor kan stellen is hoe vaak een spel al gespeeld is.
En hoe vaak een spel per jaar ofzo gespeeld wordt.

En misschien per speler hoe vaak hij/zij een bepaald spel speelt. Maar dat zou dan andere pagina zijn, op het profiel ofzo? Of hoe werkt dat?
etwie
06 Sep 2015 om 20:48
statistiekjes bijhouden:
ja
alleen al omdat de spellenleveranciers jullie dan meer au serieux nemen en wij daar dus op lange termijn de vruchten van dragen

Hoe:
Goh, Tijk lijkt mij niet echt relevant gezien dit een turn-based site is... we kiezen er net voor die tijd te kunnen spreiden...

persoonlijk. Voor mij hoeft dat niet, maar ik kan er inkomen dat anderen het wel aangenaam vinden te weten hoe vaak ze zelf speelden of hoe 'onderlegd' de tegenstander(s) is/zijn.

Ik zou denk ik eerder verschil maken tss tornooi potjes en andere...

wel bijhouden vb met hoeveel spelers gespeeld wordt. (voor de potjes waarbij er keuze is)


En verder even doorbomend op de input van El Capitan. Ik zou het wel heel erg handig vinden als er in een potje een teken kan komen te staan bij de chatlink als er een ongelezen regel werd bijgetikt. Als je snapt wat ik bedoel?

Elenitza

06 Sep 2015 om 21:20
Idee dat ik nu heb is dat er niet genoeg vraag naar statistieken is om dat echt op een statistieken pagina te doen.

Dus dan mogelijk per spel hoeveel het in totaal gespeeld is.
Hoewel als je het ook per jaar (vanaf nu) bij wilt houden, het eindelijk wel veel wordt om dat op de startpagina van het spel erbij te proppen. Dus dan zou een aparte pagina wel netter zijn.

En hoeveel een speler het per jaar speelt lijkt me ook nog wel leuk om bij te houden. Totaal en per spel.
We kunnen geen onderscheid maken tussen toernooi en normale potjes. Of het moet handmatig worden bijgehouden en dat lijkt me een ***werk.
F1

06 Sep 2015 om 23:14
- Wellicht kun je bijhouden hoeveel beurten gemiddeld per spel?
- Is het niet mogelijk om de einddag en de startdag van een spel van elkaar af te trekken en dan een gemiddeld aantal dagen per spel te berekenen. En het gemiddeld aantal zetten/per dag (per spel en wellicht ook per speler?)
Tecumseh
07 Sep 2015 om 09:53
[quote:Elenitza]
Tijden houden we niet bij, dus dat wordt lastig.

[/quote]Je kunt natuurlijk voor de statistieken een extra data tabel aanmaken waarin je o.a. de start- en einddatum van een spel bij gaat houden. Daarnaast kun je hier natuurlijk de spel resultaten ook bij gaan houden. Iets waar je wel over na moet denken is hoe uitgebreid je deze statistieken wil weergeven. Misschien krijg je ermee dat sommigen geen spel willen spelen met spelers die onder of boven een bepaalde score of rang zitten. Anderzijds zou je ook spelers die maanden doen over een spel kunnen gaan mijden.
BaSL

07 Sep 2015 om 19:32
Voor spellen:
-hoeveel potjes totaal gespeeld
-hoeveel spelers per potje
-highscore lijst

Voor spelers:
-hoeveel potjes totaal gespeeld
-hoeveel potjes per spel gespeeld
-winstpercentage per spel
-winstpercentage totaal
-tijd tussen beurten
-hoeveel potjes opgestart


...maar goed, ik wil wel overal stats van
dierik
09 Sep 2015 om 15:25
[quote:BaSL]
...maar goed, ik wil wel overal stats van
[/quote]
Vertel mij wat.... En sterretjes. ;D
Elenitza

09 Sep 2015 om 17:01
[quote:dierik]
[quote:BaSL]
...maar goed, ik wil wel overal stats van
[/quote]
Vertel mij wat.... En sterretjes. ;D
[/quote]
Sterretjes?
Vuurduivel

09 Sep 2015 om 18:34
[quote:Elenitza]
[quote:dierik]
[quote:BaSL]
...maar goed, ik wil wel overal stats van
[/quote]
Vertel mij wat.... En sterretjes. ;D
[/quote]
Sterretjes?
[/quote]
Misschien om te laten zien hoe goed je bent? Dus 1/10 tot 10/10.
BaSL

09 Sep 2015 om 19:20
Ik wil sterretjes! Op Bordspelmania krijg ik ze niet van Dierik!
El_Capitan
11 Oct 2015 om 16:54
Die statistieken van per gespeeld potje in totaal, per jaar en per maand bijv. zou niet verkeerd zijn. Ik vraag mij nu wel af hoeveel potjes atilla er zoal gespeeld worden.