Forum > De site > Feuer vs andere spelsites
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

10 Jan 2015 om 10.54
Wat Tsja en ik ons wel eens afvragen, zeker nu het ledenaantal en zeker het aantal actieve spelers toch minder hard stijgt (of gewoon niet stijgt).
Wat maakt feuer beter ten opzichte van andere spelsites.
Maar ook wat maakt die andere spelsites beter?

Als wij weten wat plus en minpunten van feuer en van andere sites zijn, kunnen we kijken of we daar wat aan kunnen veranderen.


El_Capitan
10 Jan 2015 om 12:01
Ik zit niet op andere spelsites (dus zou eigenlijk ook niet echt een mening kunnen geven), maar de reden dat ik hier zit dat zijn de andere gebruikers. Toegegeven, ik had hier al heel wat jaartjes langer rond moeten lopen en waarom ik dat niet gedaan heb weet ik niet (nou ja, ik denk vooral omdat ik geeneen spel kende wat hier te spelen was).

Zijn er ook nog veel andere Nederlandse spelsites? En hoeveel spellen hebben die sites? Daar zit misschien nog steeds wel wat winst, nieuwe spellen blijven ontwikkelen voor de site. Ook veel werk, maar toch.

En wat mij betreft meer toernooien. Nu begint er pas weer een nieuwe als de oude (2-speler vs. meer-speler) bijna is afgelopen, maar dan zit dus 90% van de deelnemers al weer een paar weken/maanden zonder toernooi. Misschien vind verder niemand dat een klein negatief puntje, dat weet ik niet. Maar ik spiegel deze site toch een beetje aan de enige speelsite waar ik wel echt actief was en dat was Roborunner (3 versies, achter elkaar). En daar liepen de toernooien altijd door. Wel heel anders, want maar 1 spel, maar toch.
Piet
10 Jan 2015 om 12:40
plan cap!
F1

10 Jan 2015 om 13:25
Ik kom om eerlijk te zijn ook niet veel op andere sites. Ben hier inderdaad vooral vanwege de andere gebruikers (en de link met het oude kolonisten forum dus).

Wat ik juist fijn vind is het turnbased karakter van de site. Aan de andere kant kan dat ook het nadeel zijn (want sommige spellen duren gewoon lang, omdat andere mensen toch minder actief zijn dan ik).

Daarnaast zou ik af en toe juist ook wel eens wat meer real-time willen spelen. Maar op zich zijn daar al genoeg mogelijkheden voor (chat en afspraken), alleen denk ik te weinig actieve gebruikers om dat realistisch te maken.

Wat betreft de toernooien, als daar meer wens naar is wil ik best wat meer organiseren. Er is ooit bewust gekozen om de toernooien vol te krijgen om niet teveel toernooien tegelijk te laten lopen. Zodat je niet overloopt van potjes en het dan juist allemaal wat langzamer gaat.
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook de eigen verantwoordelijkheid van de spelers.
etwie
10 Jan 2015 om 14:16
Goh, elke site heeft zijn 'iets'. Hier vind ik het gewoon erg relax en net dat vind ik er fijn aan.
Andere sites brengen constant nieuwere spellen uit. MAAR die zijn dan wel met duizenden leden en er is een hele ploeg die helpt spellen ontwikkelen. Niet te vergelijken dus met jullie tweetjes.
Het leuke hier is dat het contact met jullie heel vlot en makkelijk loopt als er vragen zijn. En een kleinere groep spelers geeft ook minder verdeeldheid in hoe dingen ontwikkelen. De constante en de kwaliteit die jullie leveren is dan ook erg leuk hieraan.
Ik denk dat het vooral aan jullie de vraag is hoeveel tijd en energie jullie willen en kunnen investeren in feuerteufel (er kruipt er al behoorlijk wat in me dunkt) En of jullie zelf wel willen dat het een mega-site wordt?
Verder vind ik het ook wel leuk dat de meeste spelers gewoon nl praten. (Al heb ik ook geen probleem als er eens een anderstalige tss zit hoor)
alex_leyden
10 Jan 2015 om 16:20
Ik ben naast Feuer op boite a jeux en yucata actief. Wat ik hier merk is dat er in de spellen geen optie is om een stap terug te draaien, om miskliks terug te draaien. Die andere twee sites hebben dat wel, namelijk je doet je zet en die moet je daarna valideren/confirmen/hoe je het ook wilt noemen, of je drukt op cancel en kan je stap opnieuw doen.

Wat ik heel positief aan deze site vind is de sfeer, de toernooitjes en de toegankelijkheid van het forum.
AxeCrazy

10 Jan 2015 om 17:41
had in een andere draad al iets geroepen van zelf toernooien maken en dergelijke. Dan is de hoeveelheid toernooien niet het (vele) werk van 1 man die er ook niet altijd tijd voor heeft, maar kunnen er meerdere parallel draaien.
Mac-S
21 Jan 2015 om 09:32
[quote:alex_leyden]
Ik ben naast Feuer op boite a jeux en yucata actief. Wat ik hier merk is dat er in de spellen geen optie is om een stap terug te draaien, om miskliks terug te draaien. Die andere twee sites hebben dat wel, namelijk je doet je zet en die moet je daarna valideren/confirmen/hoe je het ook wilt noemen, of je drukt op cancel en kan je stap opnieuw doen.
[/quote]
Dit is iets waar ik zojuist ook tegenaan liep. Het ontbreken van een Undo-functie was me al opgevallen, maar ik had hem tot nu toe niet nodig gehad. Zojuist een hele beurt verknald in een potje Maharadja en dan mis je zoiets wel direct. Wat mij betreft essentieel om van een online spel te kunnen genieten. (Op yucata en boiteajeux hebben sommige spellen ook geen undo-functie, en die spellen speel ik ook liever niet)
El_Capitan
21 Jan 2015 om 10:50
Ik maakte onlangs een foutklik in Jambo waardoor de beurt meteen over was (wel 1 goud ). Gewoon stom van mezelf natuurlijk en ook geen probleem verder. Ik heb ook vooral een enorme hekel aan al die bevestigingsOKtjes de hele tijd bij sommige programma's en als het superlastig is om in te bouwen dan ook lekker laten zitten.
El_Capitan
21 Jan 2015 om 10:55
Bij Stenen Tijdperk zit hier wel een checkfunctie in als je nog mannetjes op het bord hebt staan waar je niets mee kunt, maar zoiets zou ik bij de einde beurt knop ook niet zo erg vinden.
Rikje
21 Jan 2015 om 11:11
Ik heb geen idee hoe makkelijk zoiets te programmeren is en of je 't per type klik moet programmeren bijvoorbeeld.

In Maharadja kan ik me voorstellen dat je met het verschuiven van het stedenspoor, het wisselen van karakterkaart en met name het plaatsen van een centrumpaleis mis kunt klikken.

Als je het gewoon als bordspel speelt kom te natuurlijk ook niet terug op een gedane zet, alleen is de kans dat je bij zo'n type actie het verkeerde kaartje pakt bijv. gewoon veel kleiner.

Misklikken zou je willen kunnen corrigeren, keuzes die niet zo slim waren niet.
Tsja

21 Jan 2015 om 11:19
[quote:Rikje]
Misklikken zou je willen kunnen corrigeren, keuzes die niet zo slim waren niet.
[/quote]
Het verschil is vrij moeilijk te ontdekken door een programma
Jonkvrouw_Swaan

21 Jan 2015 om 12:35
Dan dus alleen de mogelijkheid de laatste klik te herstellen.
Mac-S
21 Jan 2015 om 13:02
Op Yucata werkt het meestal zo, dat je aan het eind je beurt moet bevestigen, en tot dat moment al je zetten terug kunt nemen. Na bevestigen kun je uiteraard niets meer wijzigen. Dus niet na elke handeling.
Ook random gebeurtenissen (dobbelen of kaart trekken) kunnen uiteraard niet teruggedraaid worden.

Die ene bevestiging ervaar ik niet als irritant, integendeel. Het voorkomt wel heel veel frustratie. En niet alleen bij degene die de fout maakt, als je een spel wint omdat een tegenstander een misklik doet dan is er ook niets aan.
El_Capitan
21 Jan 2015 om 13:04
Eens met Mac-S. Dat zou een goede optie zijn.
Tsja

21 Jan 2015 om 13:06
Ik zou deze discussie graag willen verplaatsen naar dat andere draadje ;)
Deze dus
alex_leyden
23 Jan 2015 om 12:02
Wat ik mij ook ineens afvraag: is er interesse om een optie in te bouwen om met uitbreidingen van spellen te spelen? Misschien dat ik dit al een keer geopperd heb, indien ja, sorry voor de herhaling;)

Ik ben bijvoorbeeld een groot liefhebber van Stenen Tijdperk: Talisman.

Zijn er anderen die graag meer uitbreidingen zouden zien?
Tsja

23 Jan 2015 om 12:12
[quote:alex_leyden]
Ik ben bijvoorbeeld een groot liefhebber van Stenen Tijdperk: Talisman.
[/quote]
Omdat ik vrij goede verhalen hoor over deze uitbreiding staat hij wel een beetje op mijn lijstje om hem aan te schaffen. We hebben de uitbreiding dus nog niet eens
alex_leyden
23 Jan 2015 om 13:23
Haha, ohja dat was inderdaad vorige keer ook de reden die jullie gaven, nu weet ik het weer.

Maar fijn dat het een mogelijke toekomstige toevoeging zou kunnen zijn!
Gien

23 Jan 2015 om 23:13
Ik ben ook vóór de Talisman :-)
El_Capitan
24 Jan 2015 om 00:25
Ik zou toch liever een nieuw spel willen zien dan het toch wel beetje overbodige Talisman. Het voegt wat mij betreft niets toe en haalt alleen wat spanning in de vorm van krapte over de te plaatsen mannetjes weg.
AxeCrazy

25 Jan 2015 om 20:15
ik moet ook zeggen dat ik nieuwe spellen over het algemeen leuker vindt dan uitbreidingen. Die zijn vaak ook lastiger om toe te voegen omdat het meeste uitbreidingen en uitzonderingen op de normale regels met zich me brengen en das vlgs mij vaak lastiger te maken dan gewoon een nieuw spel :)
Ash Noviomagum
31 Mar 2016 om 10:53
Ik speel al vrij lang bordspellen, ruim 25 jaar, maar ben echt een groentje mbt online spellen spelen... sinds deze week.
Heb me als eerste hier aangemeld via een topic op BSM. Daarna ook gaan kijken bij Yucata en BGA.
Wat me vooral opvalt, de snelheid waarmee spellen gespeeld worden (naast het veel grotere aanbod van jullie con-collega sites)
Op BGA zitten heel veel spelers die live 1 spel willen spelen en die ook gelijk afmaken.
Op Yucata zitten veel spelers die een aantal zetten per dag doen en daarbij een veel spellen simultaan hebben lopen.
Hier zijn sommige spellen wel erg langzaam...
Ik heb een aantal dagen geleden een potje PR geopend en de eerste zet is nog niet eens afgerond! Pfff, echt te langzaam...
2 speler potjes gaan gelukkig wel een stuk sneller
Tsja

31 Mar 2016 om 11:31
Het hangt er natuurlijk ook een beetje af wie er in je spel zitten. Overal zitten snelle en langzame spelers.
En hoe meer spelers er in een spel zitten hoe meer de kans aanwezig is dat er 1 speler bij zit die het spel langzamer maakt.

Met maar 1 spelletje kan je geen conclusie trekken. En het is net pasen geweest (geen idee of dat spel al liep tijdens de pasen). Tijdens vakanties is het denk ik ook wat rustiger.

Maar goed, dit is niet iets waar ik enig invloed op heb. Tenzij iemand suggesties heeft :)
El_Capitan
31 Mar 2016 om 13:12
Op BGA heb je eigenlijk twee opties. Real-time en Turn Based. Ik speel eigenlijk alleen maar Turn Based, net zoals hier. Maar het gaat daar ook Turn Based wel iets sneller. Geen probleem, ik vind er wat langer over doen niet erg. Je kan hier ook zat spelers vinden die elke dag minstens 10 zetten doen, maar een spelletje PR kost gewoon veel tijd. Het ligt ook wel echt aan het spel.

Op BGA (ja sorry, ik speel daar best wel veel nu) vind ik het wel superfijn dat er een ELO is. Op de een of andere manier geeft dat toch wat extra gevoel bij een potje. De wil om te winnen is er dan wat meer blijkt.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]