Forum > Spellen > Andere spellen > tayu  
Gien

12 May 2013 om 14.08
Weet iemand toevallig of ik ergens online Tayu kan spelen? Ik heb het tot nu toe niet gevonden en het lijkt me juist zo'n geschikt spel om een digitale versie van te maken/online te spelen.


Elenitza

12 May 2013 om 14:27
Ik heb voor je gekeken op boardgamegeek, die weet vaak wel waar spellen online te spelen zijn. En nog even snel verder gezocht.
Zowel BGG als google konden geen online versie vinden.

Ik ken Tayu verder niet, wat voor soort spel is het?
Vogeltje

12 May 2013 om 14:55
Poeh, hoe leg ik dat kort uit.

Je pakt tegeltjes met een stuk "rivier"
Deze sluit je aan op de bestaande rivier die er ligt.

Je speelt van jouw kant van het bord naar de overkant.
Bij de puntentelling vermenigvuldig je jouw punten aan de ene kant met de punten aan de andere kant.

Ik vind het een erg leuk 2P spel
Gien

12 May 2013 om 23:13
Je moet voortdurend kiezen of je punten neemt of mogelijkheden voor jezelf creëert, of dat je de ander dwarszit. De regels zijn erg simpel maar het spel is een voortdurend afwegen. Een potje duurt ca 30 min en mede daardoor is het zeer verslavend. Het zou ontzettend leuk zijn om online te kunnen spelen.
Elenitza

16 May 2013 om 13:01
Binnenkort gaan we dat spel eens bekijken.
Op korte en middellange termijn gaan wij er in ieder geval niets me doen, omdat we eerst nog bezig zijn met Stenen Tijdperk.
Gien

19 May 2013 om 23:06
Ok bedankt. Ik ben benieuwd.

Gaan jullie HST incl de Talisman maken? Dat zou super zijn.
Elenitza

19 May 2013 om 23:48
Nee eerst gewoon het basisspel. We hebben zelf de Talisman ook niet, dus praktisch ook niet zo handig.
(en voorlopig geven we voorkeur aan nieuwe spellen tov uitbreidingen, zoveel spellen hebben we nog niet online)
Gien

20 May 2013 om 15:45
waarom willen jullie eigenlijk HST ontwikkelen? Je kunt dat al heel goed spelen op Yucata, of maken jullie een nog betere versie?
Vogeltje

20 May 2013 om 15:51
Je kunt bijna alles ergens anders spelen, maar nergens zo fijn als hier (vind ik)
Tsja

20 May 2013 om 15:57
Toen wij er aan begonnen was die versie op yucata er volgens mij nog helemaal niet. Maar yucata is een professionele organisatie die full time er kunnen werken, dus zij kunnen veel sneller opleveren. Wij zitten gewoon met een full time baan er naast.
Gien

20 May 2013 om 16:14
ik kom in dit wereldje pas net kijken, vandaar mijn misschien domme vragen...
In ieder geval mogen jullie mijn Talisman lenen als je dat wilt, alleen heb ik geen idee waar jullie zitten...
Elenitza

20 May 2013 om 16:29
[quote:Vogeltje]
Je kunt bijna alles ergens anders spelen, maar nergens zo fijn als hier (vind ik)
[/quote]
Dank!

@Gien, domme vragen bestaan niet.
Qua Talisman moeten we nog even zien, eerst het basisspel zelf maar eens afmaken ;)