Forum > Toernooien > Afgelopen > Mahar apr 2014 schema & regels |   |
F1 |
15 Apr 2014 om 20.59 |
Toernooipagina [b]Toernooischema [/b] [u]Kwartfinale A[/u] Benjamin Rhye_ Piet Elenitza Bart V [u] Kwartfinale B[/u] rober AxeCrazy Roelvanm 4everlast Vuurduivel [u] Kwartfinale C[/u] Hans F1 BaSL Vogeltje Jonkvrouw_Swaan [u] Kwartfinale D[/u] Tecumseh Pozman MPloeger El_Capitan Defdamesdompi [u]Halve Finale[/u] A. Winnaar A - Winnaar B - Tweede C - Tweede D B. Winnaar C - Winnaar D - Tweede A - Tweede B [u] Finale[/u] Winnaar A - Winnaar B - Tweede A - Tweede B [b]Toernooiregels[/b] [u]Toernooiopzet[/u] We beginnen direct met de knock-out fase. Of eigenlijk een knock-out poule fase (om het ingewikkeld te maken). In elke ronde speel je drie potjes, op basis van deze 3 potjes wordt een onderlinge stand opgemaakt, waarna de beste 2 doorgaan naar de volgende ronde. In de kwartfinales speel je met z'n 5-en. De halve finale en finale speel je met z'n 4-en. [u]Eindstand van een spel[/u] De eindstand van een spel wordt in onderstaande volgorde bepaald: 1. Aantal paleizen over (hoe lager hoe beter) 2. Aantal munten over (hoe hoger hoe beter) 3. Gelijke stand = deling van de punten. Bijvoorbeeld bij een gedeelde eerste plaats krijgen beide spelers 4 punten, (5+3)/2=4. [u]Punten voor een spel[/u] Winnaar 5 punten Nummer 2 3 punten Nummer 3 2 punten Nummer 4 1 punt Nummer 5 0 punten Indien er sprake is van een 4 speler spel (halve en hele finale) vervalt de 2 punten positie en is het dus 5-3-1-0 punten. De score (aantal paleizen) van het spel wordt gebruikt als "doelsaldo". Je eigen score telt als voor "doelpunten". De score van je tegenstanders (bij elkaar opgeteld) zijn je tegen "doelpunten". [u]Stand poule[/u] De stand in de poule wordt in onderstaande volgorde bepaald: 1. Aantal punten 2. Doelsaldo (totaal), waarbij bij dit spel geldt hoe lager hoe beter. 3. Score "Voor", ook hier is lager beter. 4. Score "Tegen", hier geldt hoger is beter. 5. Loting [u]Overige regels[/u] - Foutkliks worden niet hersteld in de database. - Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij (en via mij bij Tsja) of Tsja zodat wij het kunnen herstellen. [u]Deadlines[/u] Er wordt circa 1,5 maand per spel gerekend (bij gemiddeld 1 zet per dag). Vanwege de aankomende vakanties en feestdagen, zal 1 zet per dag niet altijd lukken. Derhalve verwacht ik dat halverwege begin juni de kwartfinales zijn afgerond. Vervolgens zitten we al weer tegen de zomervakantie aan dus de rondes daarna durf ik me helemaal niet uit te laten over een eventuele duur. Alle potjes in de verschillende rondes worden tegelijkertijd gespeeld. [u]Aanmaken spellen[/u] De spellen mogen vanaf nu aangemaakt worden (voor mij om het even door wie dat gebeurt). Let erop dat je geen spellen aanmaakt die eventueel al door anderen zijn aangemaakt. | |
MPloeger |
27 Apr 2014 om 18:23 |
Waarom is score "tegen" eigenlijk hoe lager, hoe beter? Je hebt het toch beter gedaan als je tegenstanders nog veel paleizen over hebben, waardoor je dus een hoge "tegen" score hebt? | |
F1 |
27 Apr 2014 om 22:02 |
Sorry dat is een copy-paste fout... | |
F1 |
14 May 2014 om 23:00 |
De meesten zullen het trieste nieuws van Rhye al gelezen hebben. Hij zal zich om begrijpelijke redenen niet meer op dit toernooi kunnen richten. Dit toernooi wil ik graag aan hem en zijn gezin opdragen. Praktisch gezien ben ik op zoek naar een vervanger voor hem in dit toernooi. Indien dat niet voor het eind van deze week lukt, zal er met 4 spelers gespeeld worden in zijn poule. | |
Elenitza |
15 May 2014 om 19:40 |
Lagen onze potjes al een maand stil? Voor mijn gevoel minder lang namelijk, maar ze zijn wel weg... :( | |
Benjamin |
16 May 2014 om 10:18 |
ik dacht ook veel minder.. en week of zo | |
El_Capitan |
16 May 2014 om 10:36 |
Ik wil best de vervanger zijn, maar weet niet of ik het niveau van Rhye kan halen... | |
Jonkvrouw_Swaan |
16 May 2014 om 10:50 |
Ik denk niet dat dat handig is en/ of kan. Theoretisch zou je dan tegen jezelf kunnen spelen in de volgende ronde (halve finale). | |
El_Capitan |
16 May 2014 om 14:33 |
Nee, want ik ben al uitgeschakeld als het goed is | |
Piet |
16 May 2014 om 20:05 |
dat was absoluut geen maand hoor...maar ze zijn nu dus wel weg. Hoe gaan we nu verder? | |
F1 |
17 May 2014 om 12:56 |
De potjes werden natuurlijk sowieso gestopt op een bepaald moment, omdat Rhye_ niet meer zou spelen, maar goed. Dat mogelijke "technische" probleem laat ik aan Tsja/Elena over. Ik vind het niet eerlijk om El_Capitan een tweede kans op plaatsing te geven (ook al grijpt hij die waarschijnlijk niet aan ;-P ). En om het niet te lang te laten duren wil ik jullie vragen om jullie partijen met z'n 4-en opnieuw op te starten. | |
El_Capitan |
17 May 2014 om 13:33 |
Tsss, F1, wat zeg je nu? Ik ben wel na die ongeveer 5 potjes een complete Maharadja-pro geworden hoor!! ;) Maar inderdaad zou het wel nogal raar zijn om mij dan ineens een tweede kans te geven. | |
Benjamin |
18 May 2014 om 12:54 |
[quote:F1] En om het niet te lang te laten duren wil ik jullie vragen om jullie partijen met z'n 4-en opnieuw op te starten. [/quote] Ik denk ook dat het de beste oplossing ist. Akkoord? | |
Elenitza |
18 May 2014 om 23:43 |
Ja prima. | |
Vuurduivel |
19 May 2014 om 08:09 |
als ik in die poule had gezeten was het een stukje makkelijker geworden om te winnen. In de 2 potjes die ik heb gespeeld ben ik 2 keer laatste geweest. | |
Benjamin |
19 May 2014 om 17:38 |
Ik heb de spellen m.b.t. kwart A nu nog eens opgestart.. | |
Piet |
20 May 2014 om 22:59 |
en ik heb net het kwartet vol gemaakt...we kunnen weer beginnen! | |
Elenitza |
20 May 2014 om 23:05 |
. Ik ga mijn best doen door te spelen. Wegens een renovatie in huis zal ik echter minder thuis zijn en zeker al minder de pc thuis aan hebben staan. Dus als het druk is op werk dan zal ik trager zijn ;) | |
Vuurduivel |
21 May 2014 om 13:21 |
Mijn poule is net klaar. Ik ben laatste geworden met 0!!! punten. 4everlast is de ultieme winnaar met 15 punten. Gf 4everlast. | |
Jonkvrouw_Swaan |
16 Jun 2014 om 22:11 |
Ehhhh.... hoe kom ik bij de toernooipagina? De link bovenaan geeft een foutmelding. | |
F1 |
16 Jun 2014 om 22:13 |
De link in de openingspost doet het nu. Maar via het tabje toernooien helemaal bovenin (in de rode menubalk) kom je er ook. | |
Online stats |
Nieuwste lid: MichaelattaM Aantal leden: 1624 - Leden Aantal online: 2 - Details Aantal spellen bezig: 4 Open spellen: |
Forum |
De site Nieuwe php versie push |
De site Nieuw account registreren |
Gemeenschap Waar is iedereen? |
Spellen Dirk weet het niet |
Spellen Bug Jambo? |
Nieuws |
Daxu
Nieuw spel online! |