Forum > Toernooien > Afgelopen > EM feb 09 voor vragen enzo  
Elenitza

12 Feb 2009 om 23.01
Voor alle vragen, suggesties, opmerkingen of andere dingen over het Exploring Metropoles toernooi graag dat in dit draadje.

Elenitza

12 Feb 2009 om 23:17
Verdere informatie over planningen en dergelijke volgen zo snel mogelijk.
F1

13 Feb 2009 om 12:01
Ik zou kwartfinales ook nog wel leuk vinden ;)
Tsja

13 Feb 2009 om 15:14
Daarvoor zou je eigenlijk 4 pouletjes voor moeten hebben, en daar is het aantal deelnemers net wat te laag voor :-\
Elenitza

15 Feb 2009 om 13:28
Volgens mij staat alle informatie nu in het "algemeen" draadje. Mocht je iets missen, laat het dan even weten.
Jonkvrouw_Swaan

15 Feb 2009 om 18:32
Ik ben van plan (zeg maar als het niet goed is) om volgende week maandag, als het toernooi begint, al mijn toernooipotjes in 1x open te zetten. Ik geef ze dan de naam van mijn tegenspeler gevolgd door toernooi. Dus Vogeltje toernooi, Walter de Zanger toernooi, etc. (Net afhankelijk natuurlijk van wie er in mijn poule zit.)
Dit betreft dus poule 1, en niet poule 2.
Elenitza

15 Feb 2009 om 18:56
Is prima :)
Tecumseh
16 Feb 2009 om 21:25
Aangezien het de bedoeling is dat je 1x tegen iedereen in de poule speelt is het wel handig om te weten bij welke spelen je moet beginnen en bij welke je als 2e mag.
Elenitza

16 Feb 2009 om 21:37
Dat heeft geen invloed denk ik op het spel. Aangezien pas als het spel gestart wordt de beginspeler wordt bepaald .
Elenitza

16 Feb 2009 om 21:48
Ik hoor net dat volgende week carnaval is. Nou vier ik dat zelf niet en heb ik ook geen vakantie, dus was ik dat vergeten. En aangezien ik deze week rekening heb gehouden met de krokusvakantie..

Vinden jullie dat ik ook rekening moet houden met carnaval? En zo ja.. Wanneer kan dan het toernooi beginnen (dus met andere woorden, hoe lang heb je nodig van carnaval bij te komen)?
Jonkvrouw_Swaan

16 Feb 2009 om 22:34
Misschien wel zo netjes voor de deelnemers die carnaval vieren.

Ik kan sowieso zowel deze als volgende week (en de weken hierna), dus met mij hoef je geen rekening te houden.
yorrickje
16 Feb 2009 om 22:35
zijn er naast kaatje en ik dan nog meer mensen die in het zuiden wonen? Vind het persoonlijk niet zo nodig, maar denk dat kaatje er vast anders over denkt
Tecumseh
16 Feb 2009 om 23:27
Carnaval? Wat is dat?
Jonkvrouw_Swaan

17 Feb 2009 om 08:28
[quote:Tecumseh]
Carnaval? Wat is dat?
[/quote]

Dat had ik eerst ook willen neerzetten ;D.
Toch maar niet gedaan.
Vogeltje

17 Feb 2009 om 08:32
Ik ben tijdens de carnaval niet / nauwelijks online, maar daarvoor hoeft het toernooi toch niet later te beginnen. Ik val wel in zodra ik een keer online kom.
Elenitza

18 Feb 2009 om 12:48
Zijn er geen op en aanmerkingen aan puntentelling?

Niet iemand die roept: Eerst kijken naar onderling resultaat, daarna naar hoeveelhied spellen die iemand gewonnen heeft, en daarna pas naar punten? Of nog iets anders?
Aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik toernooi organiseer weet ik ook niet wat het handigste, maar ook het eerlijkste is.
Walter_de_Zanger

18 Feb 2009 om 14:28
Als ik dit goed lees, dan kan ik winnaar van de pool worden als ik alleen maar de pot win van de persoon met die de meeste potten heeft gewonnen.
Ik zou de volgorde zo maken.
- Meeste gewonnen potten
- Onderling duel
- Punten
Elenitza

18 Feb 2009 om 14:33
Ik bedoelde, eerst kijken hoeveel punten iemand gehaald heeft. (dus op basis van gewonnen, verloren en gelijk gespeelde potten).
Zijn er dan mensen met evenveel punten (dat is mogelijk als bv 1 spelers 4 potten gewonnen heeft en een andere heeft 3 potten gewonnen en 2 gelijk gespeeld en de rest verloren, dan hebben beiden 8 punten).

Maar waar kijk je daarna naar?

Eerst naar onderling resultaat? Of eerst naar de persoon met de meest gewonnen potten? Of kijk je dan naar hoe hoog de totaal score is die de beide spelers gehaald hebben?
Vogeltje

19 Feb 2009 om 12:00
Ik vind dit soort discussies onnodig. De toernooileiding beslist en zo zijn de toernooiregels.
Tsja

19 Feb 2009 om 12:19
Oef, streng ;D
F1

20 Feb 2009 om 22:46
Mogen we al potjes aanmaken? Moeten we dat uberhaupt zelf doen? Of wordt dat gedaan?
Elenitza

20 Feb 2009 om 22:51
Iedereen moet zelf zijn potjes aanmaken ja.

Ik ga van het weekend ook voor Lost CIties zo'n overzicht maken zoals Tsja voor Rozenkoning gemaakt heeft, en daar staan dan ook kleuren bij. Dus ik zou zeggen.. Wacht even tot die er is.