Forum > Toernooien > Nieuwe toernooien
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
F1

20 Dec 2011 om 13.08
Aangezien ik vanaf nu de toernooitjes hier probeer te organiseren... hoor ik graag wat jullie ideeën daarover zijn... Ik zal zelf mijn ideeën opperen, maar die wil ik niet iedereen gelijk door z'n strot duwen ;)... Ik hoor ook graag wat jullie van mijn ideeën vinden...

1. Ik wilde graag 2 toernooien tegelijkertijd laten lopen:
- een 2 speler spel toernooi (jambo, rozenkoning, babel, exploring metropoles, (kahuna) ).
- een meerspeler spel toernooi (maharadja, amazone, puerto rico kaartspel, (puerto rico bordspel) ).
- Atilla is (helaas) niet zo populair, dus ik denk dat daar geen toernooien in gespeeld kunnen worden...

2. Het volgende toernooi wordt opgestart zodra een eerder toernooi is afgelopen (dus als een 2 speler toernooi klaar is, wordt er een nieuw 2 speler toernooi opgestart).

3. In principe wil ik spellen voor een toernooi zo kiezen dat het spel wat het langst niet in toernooi vorm gespeeld is, nu gespeeld wordt. We hebben nu bijvoorbeeld een rozenkoning en een jambo toernooi gespeeld (wat 2 speler toernooien betreft). Dus exploring metropoles zou het volgende 2 speler toernooi worden.

Dat zouden mijn ideeën zijn voor toernooien in het algemeen...

Wat vinden jullie hiervan? Mee eens? Of hebben jullie liever dat ik een soort van animo topic open ofzo om te peilen voor welk spel het meeste interesse is op dat moment?

Dan heb ik nog een wat specifiekere vraag over de meerspeler spel toernooien (lekkere woord combinatie dit :S). Op dit moment wordt er bij die spellen eigenlijk altijd met een soort poulesysteem gespeeld. Waarna de top van de poule doorgaat naar de KO-fase...
Ik heb zelf ook wel eens het idee gehad dat het misschien leuk zou zijn om de poulefase in meerder poules in te delen en dan bijvoorbeeld 3 potjes tegen dezelfde spelers te spelen? En dan een stand op basis van die potjes te maken en de beste 2 van elke poule door naar de KO-fase...

Ik hoor graag wat jullie vinden...


Rick
20 Dec 2011 om 13:34
Ik vind je plan voor de 'meerspeler spel toernooien' wel een goede eigenlijk.
De indeling met welke spellen aan de beurt zijn voor een toernooi is ook erg logisch.
Jonkvrouw_Swaan

20 Dec 2011 om 13:47
Klinkt goed allemaal.

1) 2 toernooien tegelijkertijd moet kunnen volgens mij.
2) Ben je niet bang dat 'men' dan toernooi-moe wordt? Aan de andere kant, als je in de poulefase al uitgeschakeld wordt, duurt het meestal vrij lang voor het hele toernooi ten einde is.
3) Prima. Je krijgt dan wel een 'vast' schema van toernooispellen, maar daar kun je natuurlijk tzt weer van afwijken. Je biedt spelers in elk geval duidelijkheid wanneer 'hun' spel 'aan de beurt' is.
4) (Specifieke vraag meerspeler spel toernooien) Probeer het uit.
4everlast

20 Dec 2011 om 15:46
Ik kan me volledig vinden in alle bovenstaande punten,
Laat die toernooien maar komen!

Één bedenking / voorstel:
Attila kan ook aangemoedigd worden door: meerspeler meerspellen toernooien . :-)
Poulefase waarin 4 spelers 4 verschillende spellen starten: maharadja, amazone, puerto rico en atilla.
Daar die spellen naast elkaar lopen kan die poulefase tamelijk snel gaan..
De beste 2 gaan dan door naar de volgende ronde…
F1

20 Dec 2011 om 15:54
Dat vind ik ook nog een leuke optie ;)
Meerdere verschillende spellen spelen...
Dan nog weet ik niet of attilla meer in de smaak zal vallen... Ik denk dat je dan alsnog minder/geen aanmeldingen krijgt...
Vogeltje

20 Dec 2011 om 15:58
Het lijkt mij leuk als de KO-ronde in de 2-spelerspellen bestaat uit een best-of-three of zo.
Die 3 potten kun je tegelijk starten.

Voor de meerspeler spellen is het natuurlijk ook mogelijk om wat meer spellen te spelen.
F1

20 Dec 2011 om 15:59
[quote:Vogeltje]
Het lijkt mij leuk als de KO-ronde in de 2-spelerspellen bestaat uit een best-of-three of zo.
Die 3 potten kun je tegelijk starten.
[/quote]

Dat had ik ook nog bedacht... lijkt me ook wel iets...
Elenitza

20 Dec 2011 om 16:06
De optie van de meerspelerspellen toernooien (leuk voor scrabble ;)).
Dan speel je dus wel tegelijkertijd 3 spellen met exact dezelfde mensen. Mij lijkt het op zich leuker om tegen verschillende mensen te spelen.
F1

20 Dec 2011 om 16:10
Ja, da's denk ik het belangrijkste argument tegen die opzet...
Wat dat betreft vind ik de optie van 4everlast niet eens zo gek, waarbij je dus wel tegen dezelfde spelers speelt, maar 3 verschillende spellen... (ook dan zijn er wat nadelen, zoals de score bij gelijke stand)...
4everlast

20 Dec 2011 om 17:15
Leuk om te zien dat het wat reactie teweeg brengt.
Persoonlijk vind ik het juist leuk om de persoon die je verslaat in het ene spel er van langs te geven in een ander spel...
Het hoeft voor mij geen atilla te zijn, het is zeker niet mijn favoriete spel.
Maar het nodigt meer mensen uit andere spellen te proberen,
Door het toernooi ben ik rozenkoning beginnen spelen, exploring staat nu ook op mijn to-do list!
snoek09
18 May 2012 om 20:10
Het is weer tijd voor een jambo toernooi!
F1

18 May 2012 om 20:32
Haha nee hoor... Eerst PR bordspel ;)
snoek09
18 May 2012 om 20:48
:'(
F1

19 May 2012 om 01:13
Kun je ook meedoen... Ga je gelijk een nieuw spel leren ;)
snoek09
19 May 2012 om 09:27
Ach, waarom ook niet :)
Vuurduivel

08 Jul 2013 om 22:18
Wanneer wordt er weer een exploring metropoles toernooi georganiseerd? Ik wil weer eens meedoen.
Rogoter
11 Jul 2013 om 19:54
Ik ook - exploring metropoles ;-)!
Vuurduivel

12 Jul 2013 om 12:29
Volgend toernooi graag een exploring metropoles toernooi.
El_Capitan
26 May 2014 om 13:10
Geen mei toernooi?
F1

26 May 2014 om 16:46
Haha
was ik niet van plan. In principe is het idee 1 lopende 4p toernooi en 1 lopend 2p toernooi + de competitie.
Nou is de competitie afgelopen en moet daar even gekeken worden hoe we dat opnieuw vorm gaan geven.
El_Capitan
26 May 2014 om 16:55
Ah, oke. Ik dacht gewoon 1 toernooi per maand starten. Maar begrijp wel dat dat wat veel kan worden.
Tecumseh
26 May 2014 om 19:48
Ergens wel een plan

*edit* smiley gerepareerd
alex_leyden
26 May 2014 om 20:50
Als je dat serieus zou willen uitvoeren neem ik aan dat F1 het niet in zijn eentje aan kan qua organisatie. Dan zouden er meer mensen moeten gaan over toernooi organisatie.
Vuurduivel

26 May 2014 om 21:47
Misschien 1 toernooi per 2 maanden?
F1

26 May 2014 om 23:20
Als er serieus vraag naar is, wil ik het best overwegen. Het bijwerken van de toernooien, kost me (mits uitslagen goed genoteerd) weinig tijd. Het starten ietsje meer, maar dat is te overzien.
2 Toernooien tegelijk heeft slechts deels met mijn tijd te maken, maar vooral met het feit dat de relatief kleine groep toernooideelnemers (meestal 16-20 man). Dan van meerdere toernooien, meerdere spelletjes open heeft. Per toernooi heb je 3-5 spellen open. Als je aan 4 toernooien deelneemt zijn dat er al aardig wat + evt. nog wat "gewone" spelletjes.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]