Forum > Weerwolven > Weerwolven V > Dag 3
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

27 Apr 2016 om 17.27
Dag 3:

Het was een rustige nacht geweest, je was een beetje gewend geraakt aan het schommelen van de trein. Je wisten dat je vroeg op moest staan, want de trein zou al vroeg bij een station aankomen waar jullie boodschappen konden doen en eten konden halen. De coupe meneer zou eerst bij de andere coupe beginnen, en had jullie gisteren duidelijk vertelt dat de trein niet op jullie zou wachten als jullie te laat terug waren.
Dus je had braaf een wekker gezet, maar nog voor die afging hoorden je een schot. Van schrik zat je rechtop in bed. Voorzichtig liep je naar de gang en keek je om je heen. Je zag dat er ook anderen wakker waren geworden, dus besloten jullie samen alle ruimtes af te gaan om te kijken waar het vandaan kwam. Jullie dachten dat het van voor kwam, dus besloten jullie achteraan te beginnen. Zo gezegd en zo gedaan.
De eerste ruimte die jullie openden was de ruimte van Vuurduivel. Wat een geur kwam daar naar buiten, jullie renden eerst terug naar de wc en pas nadat jullie maag wat tot rust was gekomen gingen jullie terug om te kijken waar die geur vandaan kwam. In het bed zagen jullie iets liggen. Jullie keken elkaar verbaasd aan: “wat is dit voor iets”. Het was groot, wit, maar zag er ook kwaadaardig uit. Toen jullie wat beter keken, zagen jullie dat het qua vorm wel heel erg leek op hoe Swaan eruit zag toen ze veranderde in een weerwolf. Alleen was deze wit en leek het meer een schapenvacht dan een wolvenvacht. Uit de bek kwam een groenig schuim, Vuurduivel, de [b]Wolf in Schaapskleren[/b] was vannacht vergiftigd.
Geschrokken, maar toch ook enigszins opgelucht liepen jullie verder de ruimtes af. Jullie maakten wat mensen wakker, vertelden over Vuurduivel en liepen verder op onderzoek naar het schot waar jullie van wakker geschrokken waren. Vuurduivel leek namelijk geen schotwond te hebben. De kamer van El_Capitan bleek leeg te zijn, mogelijk zat die op de wc, of was die zich al aan het douchen. Als laatste kwamen jullie bij de kamer van Walter de Zanger. De deur was al open. Binnen zagen jullie nog net hoe El_Capitan in een [b]Weerwolf[/b] veranderde. Toen jullie wat verder keken zagen jullie daarna ook waarom. Walter de Zanger, [b]Jager[/b] had een dodelijke wond in zijn keel en was al overleden, maar had een geweer in zijn handen en had daarmee op El_Capitan geschoten. Die was in zijn buik geraakt en had enige tijd nodig gehad om dood te bloeden.

Jullie liepen naar de eetruimte en gingen met de handen in het haar zitten. Wat een hoop doden in een nacht. Waar moesten jullie al die lijken laten. Het feit dat er 2 wolven overleden waren was dan wel weer positief, maar pfft. De reis was niet wat je ervan verwacht had toen je op het vliegtuig stapte.

Ondertussen waren de anderen ook bij jullie gekomen en besloten jullie snel om alle lijken uit de trein te gooien, het zou nog even duren voor jullie bij het station waren, dus dan viel het niet op. Hadden jullie toch geluk dat de coupe meneer niet jullie treinstel zou controleren vanochtend. Toen alles weer was opgeruimd en schoongemaakt en ook de stank van Vuurduivel een beetje verdwenen was kwamen jullie aan bij het station.
Het ontbijt sloegen jullie over, dat kon jullie maag nog niet aan na alle dingen die jullie gezien hadden.


Deelnemers:
1. F1
2. Irmas77
3. Jeroen Biemans
4. Rhye_
5. Tecumseh
6. Thijs
7. Tsja



Thijs M

27 Apr 2016 om 21:51
Mooie nacht. RIP Walter, maar natuurlijk een prachtig schot :)

Voor diegenen die de bevestiging willen: Vuurduivel was uiteraard mijn actie.

Ik wacht nog even op wat input voor ik ga stemmen.
F1

28 Apr 2016 om 11:40
Een zeer goede nacht voor de burgers zo. Ik zie zelf graag [b]Irmas77[/b] opdraaien voor de dood van Walter.
Ik ben ook nog steeds bang voor een wolf-burger koppel. Waar Thijs ook m.i. nog steeds deel van uit zou kunnen maken. Maar voor nu maar wel een voordeel van de twijfel.
Thijs M

28 Apr 2016 om 12:15
Veel twijfel: waar zit dat koppel nu toch?

Het moet welhaast een burger-wolf koppel zijn. Ik denk ook dat het meteen de laatste wolf is.

Het is een gok, maar ik vertrouw op mijn gut-feeling. Irma zou kunnen, maar [b]F1[/b] voelt slechter. Mocht ik er naast zitten vandaag en vannacht niet overleven, dan is Irma mijn stemadvies voor morgen.
Tecumseh
28 Apr 2016 om 16:05
Ik gok zelf ook op [b]F1[/b]
F1

28 Apr 2016 om 17:20
Dit vindt ik erg verdacht gedrag van Thijs ik ga nu maar open kaart spelen met iedereen dan. Ben achter de schermen voortdurend in overleg met hem. En ineens draait hij mij deze loer. Ik ben de ziener. Rhye en Tsja zijn beiden burger. Echter mogelijk dus gekoppeld met een wolf. Dat geldt inderdaad net zo goed voor mij en Thijs (die denk ik wel heks is). Tecumseh, Jeroen en irmas77 weet ik niks van. Behalve dat de eerste twee heel vlot gisteren meestemden op jonkvrouw swaan. En dus iets minder verdacht zijn voor mij. Van daar dat ik irmas77 als wolf verdacht vindt. Met wie ze dan gekoppeld is komen we daarna vanzelf achter. Het feit dat Thijs ondanks het feit dat ik hem dit allemaal hebt verteld niet mee stemt, doet mij vermoeden dat hij degene is die dan samen met irmas het loodje legt.

Het argument dat hij als deel van het koppel wel gek zou zijn om zijn drankjes zo vroeg in te zetten is een non argument. Want je geliefde wolf kan de stemming zo sturen dat de wolven Thijs niet opeten. Ik hoop dat er vandaag een goede beslissing wordt gemaakt.

En het spijt me zeer dat ik voor Thijs zijn leugens ben gevallen.
Tsja

28 Apr 2016 om 18:35
Hoppa!
Thijs voelde al vanaf het begin al niet goed. Je weet wel, die 'gut'-feeling waar het eerder al over ging ;D

Ik ga mee met de ziener en stem op [b]Irma[/b] en hou Thijs in mijn achterhoofd (as usual).
Rhye_

28 Apr 2016 om 20:37
Er lijken zich nu 2 kampen te vormen, dat van Thijs en dat van F1. Het contact dat ze achter de schermen hadden loopt stuk omdat één van beide iets heeft te verbergen. Thijs liet Jonkvrouw Swaan een paar dagen geleden genadeloos vallen toen ze een verbond met hem probeerde te sluiten. Terecht bleek achteraf. Aan de andere kant is er F1, die zegt de ziener te zijn en inderdaad gelijk heeft dat ik een burger ben. Ik neig ernaar ook zijn verhaal te geloven. Kortom, ik denk dat beiden inderdaad wel burger zijn. Maar het lijkt me nu ook wel duidelijk dat één van de twee zijn geliefde, een wolf, probeert te beschermen. Wie die geliefde dan moet zijn is me alleen nog een raadsel. Omdat Thijs het voortouw nam om Swaan om zeep te helpen geef ik hem voorlopig het voordeel van de twijfel. Tot iemand meer helderheid kan geven over het koppel, offer ik jou [b]F1[/b] op om indirect je wolvenliefje ook te pakken. Ik hoop echt dat iemand me nog op andere gedachte zal brengen, want ik vond je zeker wel een toffe gast deze reis, en zoniet....... dan vind ik het een eer je ontmoet te hebben en zal ik je nooit vergeten.
Rhye_

28 Apr 2016 om 21:01
Tecumseh, hoor ook graag nog even jouw reden om op F1 te stemmen.
Elenitza

28 Apr 2016 om 21:03
Tussenstand:
3 stemmen: F1
2 stemmen: Irmas77

Nog niet gestemd: Jeroenbiemans, Tecumseh
Thijs M

28 Apr 2016 om 21:50
Volgens Sjoerd ben ik verdacht, draai ik hem een loer en lieg ik.

Dan zou ik bijna zeggen: waarom stem je niet op mij? Dat klinkt toch behoorlijk als wolvenkwalificaties. Van Irma wisten we beiden immers niets. Ik begin nu toch een beetje te vermoeden dat je met je wolvenliefje Tsja weet dat het lastig gaat worden om mij dit potje op hakblok te krijgen. En dat je daardoor probeert om een hetze te starten tegen een van de twee over wie ik je had aangegeven te twijfelen.

Toch wel grappig dat je dan voor Irma kiest. En niet voor Tsja, die ik net zo goed verdacht vond :)
Tecumseh
28 Apr 2016 om 22:19
[quote:Elenitza]
Tussenstand:
3 stemmen: F1
2 stemmen: Irmas77

Nog niet gestemd: Jeroenbiemans, Tecumseh
[/quote]

Volgens mij zie ik hierboven mijzelf op F1 stemmen. Als reden geef ik op dat het een gok is, kan hem betere verzinnen.
F1

28 Apr 2016 om 22:32
Tja, vindt je het gek dat ik dat zeg nadat ik alle info die ik had keurig netjes met Walter en jou gedeeld heb?

Het enige is dat ik jou redenatie dat ik in een koppel zou kunnen zitten nog wel snap. Hetzelfde geldt voor mij namelijk en voor Tsja en Rhye_. Waarvan ik vrijwel zeker weet dat het burgers zijn.
4 vrijwel zekere burgers dus, echter niet per sé allemaal voor hetzelfde team. Eén zeer waarschijnlijk gekoppeld aan een wolf. Door de loer die je mij nu draait denk ik dat jij dat bent. Echter zoals ik al zei geen zekerheid, vandaar dus dat ik niet op jou stem, maar liever probeer de wolf eruit te pakken, op die manier weet ik zeker dat ik ook de burger die daarbij hoort eruit pik. Ik ben namelijk niet te beroerd om de kans dat we allebei niet in het koppel zitten ook nog in ogenschouw te nemen.
Thijs M

28 Apr 2016 om 23:29
Nou, vooruit. Ik wil de stemming best om proberen te gooien. Stem jij als eerste op Tsja? Dan ga ik wel met je mee.
Thijs M

28 Apr 2016 om 23:48
[quote:Elenitza]
Tussenstand:
3 stemmen: F1
2 stemmen: Irmas77

Nog niet gestemd: Jeroenbiemans, Tecumseh
[/quote]

Dit klopt overigens niet. Tecumseh heeft wel gestemd, we wachten nog op Jeroenbiemans en Irma
Tsja

29 Apr 2016 om 00:21
Ik offer liever een heks zonder drankjes op dan de ziener. Zeker als die heks iemand om wilt leggen die kennelijk de ziener is. Onder het verhaal van 'er moet ergens een koppel zijn'?? Dan begin je denk ik niet bij de ziener. Behoorlijk verdacht dus; Thijs! Volgens mij wil je gewoon de ziener uit het spel werken omdat je bang bent dat jouw wolven-geliefde ontdekt wordt door F1.

Maar leg mij maar om hoor. Gewoon een burger; zoals F1 kennelijk al wist. Je hebt er weinig aan.
Tsja

29 Apr 2016 om 00:32
[quote:Thijs M]
Nou, vooruit. Ik wil de stemming best om proberen te gooien. Stem jij als eerste op Tsja? Dan ga ik wel met je mee.
[/quote]
Overigens; Dag 1, de allereerste stem van die dag was mijn stem op F1. Wij zijn geen geliefden.

Ik wijzig mijn stem van [s]Irma[/s] naar [b][u]Thijs[/u][/b]. Er klopt niks meer van van het verhaal. Het hoge spel is uit.
En het zal mij niks verbazen als Irma dan mee gaat, aangezien Thijs kennelijk erg graag wilt dat Irma bespaard blijft ipv ikkes; 2 deelnemers waar Thijs vrijwel niks weet. Het is hem kennelijk nogal wat waard.
F1

29 Apr 2016 om 07:15
[quote:Thijs M]
Nou, vooruit. Ik wil de stemming best om proberen te gooien. Stem jij als eerste op Tsja? Dan ga ik wel met je mee.
[/quote]

Thijs, je gooit echt meer en meer je eigen glazen in of leest mijn reacties niet goed. Ik geef aan Irmas eruit te willen stemmen, omdat dan vanzelf duidelijk wordt wie er aan haar gekoppeld is (als mijn vermoeden klopt). Het feit dat jij een tegenvoorstel doet richting iemand waarvan we zeker weten dat het een burger is, doet me weer alleen maar meer vermoeden dat jij diegene bent die gekoppeld is aan Irmas... Ik hoop dat de anderen na het lezen van deze discussies snel over de streep gaan. Als ze liever op jou stemmen dan op irmas, dan zal ik ook nog switchen naar jou om mijn lijf te redden. Met dan de zeer kleine kans dat we elkaar beiden helemaal gek hebben lopen maken en een derde potentieel koppel er met de winst vandoor gaat.
Thijs M

29 Apr 2016 om 08:11
Stem nou maar gewoon op even op Tsja. Desnoods door een minuut later weer naar een ander te switchen. Ik zou dan absolutely flabbergasted zijn, omdat het zou betekenen dat jullie geen koppel zijn.

Dan praten we verder en geloof ik je weer.
Irmas77
29 Apr 2016 om 08:34
Sorry voor het late stemmen ik heb sinds maandag weer een baan en moet weer even een ritme daarin zien te vinden. Ook heb ik nu even geen idee op wie ik moet stemmen.

Ik verdenk [B]F1[/b] meer van geliefde met een wolf te zijn dan Thijs
Thijs M

29 Apr 2016 om 08:46
[quote:Tsja]
Overigens; Dag 1, de allereerste stem van die dag was mijn stem op F1. Wij zijn geen geliefden.
[/quote]

Hier had ik over heen gelezen. Dit weet ik niet meer of dit echt zo was en naar dag 1 mogen we niet terug kijken. Is er iemand anders dan F1 die dit kan bevestigen? Want dat zou de zaken namelijk aanzienlijk veranderen.
Tsja

29 Apr 2016 om 09:03
[quote:Thijs M]
[quote:Tsja]
Overigens; Dag 1, de allereerste stem van die dag was mijn stem op F1. Wij zijn geen geliefden.
[/quote]

Hier had ik over heen gelezen. Dit weet ik niet meer of dit echt zo was en naar dag 1 mogen we niet terug kijken. Is er iemand anders dan F1 die dit kan bevestigen? Want dat zou de zaken namelijk aanzienlijk veranderen.
[/quote]
Ik had een onzin stem uitgebracht met spaghetti bolognese in rusland en een rode tomatenvlek op zijn wang de hele avond.
Misschien weet je dat nog

Dat nu ook irma mee gaat op de ziener lijkt het plaatje wel compleet. Je hebt een aantal spelers waar je niks van weet, dus werken jullie als eerste de ziener er uit. Dat klopt echt niet.

(offtopic; gefeliciteerd met je baan, irma!! :th)
F1

29 Apr 2016 om 10:21
Even los van dit spel. De manier die Thijs beschrijft om achter het koppel te komen is technisch gezien denk ik niet tegen de spelregels. Echter is het mijns inziens niet echt de bedoeling. Want op die manier kun je gewoon aan iedereen vragen of ze even op iedereen willen stemmen en de twee die niet op elkaar stemmen zijn dan het koppel. Hoor graag wat Elenitza hiervan vindt?
Ik ben best bereid om vandaag nog even een stem op hem te doen (en daarna weer terug te switchen, want zoals gezegd stemmen op een burger is m.i. sowieso niet handig). Maar dan kan ik datzelfde van jou richting Irma vragen (of andersom). Dus je maakt het alleen maar ingewikkelder voor jezelf.
F1

29 Apr 2016 om 10:21
Even los van dit spel. De manier die Thijs beschrijft om achter het koppel te komen is technisch gezien denk ik niet tegen de spelregels. Echter is het mijns inziens niet echt de bedoeling. Want op die manier kun je gewoon aan iedereen vragen of ze even op iedereen willen stemmen en de twee die niet op elkaar stemmen zijn dan het koppel. Hoor graag wat Elenitza hiervan vindt?
Ik ben best bereid om vandaag nog even een stem op hem te doen (en daarna weer terug te switchen, want zoals gezegd stemmen op een burger is m.i. sowieso niet handig). Maar dan kan ik datzelfde van jou richting Irma vragen (of andersom). Dus je maakt het alleen maar ingewikkelder voor jezelf.
Thijs M

29 Apr 2016 om 10:29
@ F1: ik stel niet voor om op iedereen even een stem te doen. Dat is inderdaad niet leuk voor het spel. Ik stelde een enkele stem voor. Dat vind ik iets anders, maar ik kan me voorstellen dat er ergens een grens moet liggen. Goed om dat even bij Elena te laten.

Tot die tijd zeg ik: laten we het dan maar doen met de info die we hebben.


[quote:Tsja]
Ik had een onzin stem uitgebracht met spaghetti bolognese in rusland en een rode tomatenvlek op zijn wang de hele avond.
Misschien weet je dat nog
[/quote]

Dat weet ik niet precies meer. Daarom vraag ik het aan Tecumseh, Irma en Jeroen. Of iemand van hen dat kan bevestigen.

Als dat inderdaad zo is, dan ben ik mogelijk in een tunnelvisie blijven hangen en moet ik mijn mening over F1/Tsja herzien. Maar ik wil het eerst van een ander horen.
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]