Forum > Gemeenschap > NVK Catan  
Thijs M

21 Jan 2015 om 10.09
We mogen weer :)

Op zondag 22 maart is het NVK Catan in Veldhoven, net als vorig jaar georganiseerd door Roll the Dice.

Meer info is te vinden op http://www.rollthedice.nl/activiteiten/nk-kolonisten-van-catan/

Wie gaat er mee?


Piet
21 Jan 2015 om 14:40
ik ben al ingeschreven!
Rikje
23 Mar 2015 om 08:54
Volgens mij uiteindelijk 4 mensen van dit forum die mee hebben gedaan, met wisselende prestaties
Ik ben uiteindelijk 32e geworden, Kristell 29e, Piet 10e en Thijs, voor de 3e keer inmiddels, de nieuwe kampioen!
Ik heb zelf helaas de finale niet gezien (het was of Ruben de hele dag niet zien, of de finale niet zien), dus daar mag Thijs verslag van doen ;)

AxeCrazy

23 Mar 2015 om 11:51
congratz Thijs
The_Robber

23 Mar 2015 om 13:15
Ik was er ook bij, maar toen nog geen lid van dit forum. Wel leuk om wat mensen tegen te komen van het 'oude' Nederlandse Kolonistenforum. Piet tipte me over deze community, dus..hier ben ik
Elenitza

23 Mar 2015 om 13:18
Feli Thijs .
En jammer voor de rest.

Welkom The_Robber :)
Thijs M

24 Mar 2015 om 01:19
Thanks voor de felicitaties!

Het blijft gaaf, een N(V)K Catan winnen en -dat vooral- kwalificatie voor het EK

Het was een mooi toernooi, ongebruikelijk goed georganiseerd. Ik had vooraf wel het idee dat ik een kansje had, maar het deelnemersveld was dit jaar behoorlijk sterk. Vanuit dit forum Piet, Kristel en (oud Nederlands Kampioen) Rik mee. Verder waren oud Nederlands kampioenen Lars Meyknegt en Wilberd Gijzel ook aanwezig. En een groep ervaren toernooispelers uit Vlaanderen zoals Els Smekens, Karl Verheyden, Johan Nuyts, Wolf Nuyts, Nico de Bleye en natuurlijk Wesley Stroop (de nummer 5 van het laatste WK). Allemaal mensen die je liever wilt mijden omdat je winstkansen tegen hen aanzienlijk afnemen.

Maar ergens denk ik dat ze elkaar allemaal hebben afgemaakt en uitgeschakeld, waardoor ik bijna alleen minder bekende tegenstanders tegen kwam. Ik ben alleen Rik tegen gekomen in ronde twee en heb die ronde een Feuer-broedermoord moeten plegen (sorry Rik ;) De finale was spannend, maar ook die wist ik te winnen (met drie metropolen en een handelaar, nog nooit eerder meegemaakt).

Vienna, here I come
Piet
24 Mar 2015 om 08:14
Nogmaals gefeliciteerd Thijs!
Ja het was weer een leuke dag. Ook fijn dat het weer een toernooi was met de "normale" spellen en geen spellen als europa ontwaakt.
Mijn eerste spel won ik ruim, waardoor ik 3e stond. Ik moest daarna tegen Karl Verheyden (de regerend belgisch kampioen) en de latere finalist Lieven. Het was een kansloos spel waarbij er 1 al snel duidelijk was als winnaar en de rest erachter aan hobbelde. Jammer genoeg viel het voor mij net verkeerd: 13-8-8-7. Waardoor ik meteen wegzakte in de stand en kansloos was voor de finale. Het laatste spel nog wel gewonnen. Leuker was dat ik daar tegen iemand uit Hoek speelde. Nou weet ik weinig van Hoek, behalve dat het zo'n 10 jaar geleden de thuisbasis was van de topamateurvoetbalvereniging Hoek en dat die een fanatieke supporter hadden die ook catan speelt: The Robber. Ik bleek tegen zijn zoon te spelen en The Robber zelf was er ook. Flink gebabbeld over de goede oude tijd op kolo.nl....en hem op deze site gewezen waar we nu zitten. (Zie 3 berichten hierboven ;) )
De finale hebben we niet meer afgewacht..(sorry thijs) We hebben even nog over de beurs gelopen en zijn toen samen een hapje gaan eten in veldhoven zelf. (Tja zo vaak gebeurt het niet dat we alleen zijn zonder de kinderen, dus dan meot je het er ook maar even van nemen). Via de app kwam uiteindelijk het bericht van de nieuwe nederlands vlaams kampioen zelf dat het hem (weer) gelukt was...echt top!
Vogeltje

24 Mar 2015 om 12:25
Ook mijn felicitaties Thijs.
Ik heb je helaas niet aan het werk gezien (hoewel ik wel op de beurs was), maar ik vond het te storend om tijdens de spellen rond te gaan lopen (en mijn kinderen wilden natuurlijk ook gewoon spelletjes spelen).

Wel nog even mijn hand op kunnen steken naar Piet, maar geen idee of hij op dat moment glansrijk aan het winnen was of dat het de kansloze 2e ronde was.
Piet
24 Mar 2015 om 14:20
dat was mijn kansloze 2e ronde :(