Forum > Spellen > Andere spellen > Steden & Ridders 5/6 spelers  
Jonkvrouw_Swaan

02 Jan 2015 om 11.00
Mocht iemand van zijn 5/6-uitbreiding Steden & Ridders in houtuitvoering af willen, heb ik wel interesse.


Tecumseh
02 Jan 2015 om 20:42
Ik kan je verzekeren dat het heel lastig is on deze set nog compleet te krijgen. Ik heb vorig jaar geluk gehad en de laatste uitbreiding nog kunnen bemachtigen maar eigenlijk tegen een belachelijke prijs.
Jonkvrouw_Swaan

02 Jan 2015 om 20:51
Het wordt idd tegen absurde prijzen aangeboden op marktplaats.
Hoeveel heb jij er voor betaald?
Tecumseh
02 Jan 2015 om 21:05
€25 voor steden en ridders en €30 voor zeevaarders. €25 was eigenlijk mijn maximum prijs maar na 3x zeevaarders misgelopen te hebben ben ik alsnog gezwicht voor een iets hogere prijs. Heb ook diverse advertenties gezien waarbij het dubbele gevraagd word. Zelf contact gehad met een handelaar die bijna complete uitbreidingen verkocht die tussen de €40 en €60 vroeg per uitbreiding afhankelijk van de compleetheid.
Piet
04 Jan 2015 om 09:45
ik zou op 27 april eens over de rommelmarkt struinen...misschien heb je geluk
Thijs M

05 Jan 2015 om 14:25
De 25 euro waar Tecumseh het over heeft, is dan nog een goede deal ook. Blijkbaar is er schaarste op marktplaats. De pest voor jou is dat verkopers vrij eenvoudig zien wat andere verkopers vragen. En de kopers bieden tegen elkaar op.

35-45 euro lijkt de richtprijs voor een complete, tweedehands oude/houten versie van Steden en Ridders. En daar komen dan waarschijnlijk nog portokosten boven op.

Hoe dan ook, succes!
Piet
05 Jan 2015 om 15:05
Overigens kun je ook hier los wat onderdelen kopen in de kleuren bruin en groen: http://www.spelspul.nl/onderdelen_voor/kolonisten_van_catan (2x 4,50). Enige wat je dan nog mist zijn 2 redder van catan kaarten(niet heel rampzalig lijkt me) en enkele handelswaarkaartjes (geen idee uit m'n hoofd hoeveel er van de 3 soorten er hiervan extra in zitten).
Jonkvrouw_Swaan

05 Jan 2015 om 15:25
Inmiddels zijn we (als het goed is) voorzien: we zijn in afwachting van bezorging.
Ik heb er €49,50 incl verzendkosten voor betaald.
Thijs M

05 Jan 2015 om 16:04
Toch wel opvallend dat de tweedehands, oude houten versie gemiddeld 15 euro meer kost dan de nieuwe versie. Maar goed, die 15 euro meer haal je er wel uit met veel speelplezier en mooier spelmateriaal.

Tot op het volgende NK Catan ;)
Jonkvrouw_Swaan

05 Jan 2015 om 18:42
Hout is ook vele malen mooier dan plastic.
Hout en plastic combineren is erg lelijk. Dat hebben we met oud & nieuw gedaan door een uitbreiding te spelen die alleen in plastic is uitgekomen.
Tecumseh
05 Jan 2015 om 19:21
[quote:Thijs M]De 25 euro waar Tecumseh het over heeft, is dan nog een goede deal ook. Blijkbaar is er schaarste op marktplaats. De pest voor jou is dat verkopers vrij eenvoudig zien wat andere verkopers vragen. En de kopers bieden tegen elkaar op. [/quote]

Maar alsnog belachelijk dat een uitbreiding van nieuw €15 tot €20 voor zoveel geld tweedehands verkocht wordt.