Forum > Spellen > maharaja bug?  
mestertolvaj (gast) 16 Apr 2016 om 11.50
Hi!

Sorry, i don't speak dutch, so i will try in english

I have a problem, so please help me.

Game ID : 672

Error : I think, when anybody uses Wandering Monk (4) he don't pay anything,
but the other players get money from the bank, if he uses their route(s).
Example : in my first turn, i build 3 houses (3 gold) and a palace (12 gold), so i have left nothing, (but after the second player uses my route for free and i get 1 gold from the bank.)
I win the first city, so i get 11 gold (now total 12), in the second turn i get 2 gold and build a palace, but i need to pay 1-1 gold the other players, so i can't build my palace, but i did it!

Please check this error, and thank you for the answer.

cheers: mestertolvaj


Vuurduivel

16 Apr 2016 om 11:59
This isn't a error. It's part of the character, the player with Wanderer Monk can walk trough streets for free because the bank pays the rent.

I hope this helps you .
mestertolvaj (gast) 16 Apr 2016 om 12:41
Ohhh.... i misunderstanding the rules
i think the "bank pays" is this just a phrase, not a real deal
Thank you for your help!

Have a nice day!

mestertolvaj
Ash Noviomagum
18 Apr 2016 om 18:47
Hoi,

Ik heb n vastlopertje, spel #671 (rondje 1), kan mijn gekozen acties niet vervolmaken...

Tsja

18 Apr 2016 om 23:10
Als je niet genoeg goud hebt kan je op einde beurt klikken, als het goed is.
Jonkvrouw_Swaan

19 Apr 2016 om 08:29
Als ik het allemaal goed heb nagerekend, heeft hij wel genoeg geld voor zijn acties...
Kun je nog wel lopen over je eigen straat?
F1

19 Apr 2016 om 11:13
Je kunt alleen een paleis bouwen in de stad waar je staat. Dus als je op paleis hebt gedrukt, maar hem in een andere stad wil bouwen kan dat niet. Je moet hem nu dus in de stad linksboven bouwen.

Maar misschien is dat ook niet wat je bedoelt?
Tsja

19 Apr 2016 om 12:05
F1 schreef:

Je kunt alleen een paleis bouwen in de stad waar je staat. Dus als je op paleis hebt gedrukt, maar hem in een andere stad wil bouwen kan dat niet. Je moet hem nu dus in de stad linksboven bouwen.

Maar misschien is dat ook niet wat je bedoelt?

Als dit het probleem is kan ik je architect nog wel verplaatsen... Daar maak ik alleen geen gewoonte van
Ash Noviomagum
20 Apr 2016 om 11:32
Dit is er aan de hand:
Ik heb de volgende acties gekozen, paleis en dorpje bouwen en karakter op het spoor verplaatsen.

Ik heb eerst mn dorpje gebouwd op de weg om bij de stad links onder te komen.
Vervolgens wil ik mijn architect verplaatsen. Bij het klikken op het pionnetje werd de stad idd al links boven gebouwd.
Hierbij dacht ik nog stom, had waarschijnlijk eerst mn raadsheer moeten verplaatsen.
Echter nu doet ie helemaal niets meer.
Ondanks dat mijn paleis al wel in de stad staat, geeft hij dat onderin bij spel status tekst niet aan. Tevens is het actie icoontje mbt de karakter verplaatsing niet meer zichtbaar, dus kan 'm ook niet uitvoeren?

Kortom: graag het volgende te realiseren, mijn paleis naar de stad geheel links onder en mijn 2e actie uitvoerbaar maken.
BVD
Ash Noviomagum
20 Apr 2016 om 11:42
edit:

Ik heb nog even goed gekeken, wat er nu precies aan de hand is. Het paleis links boven had ik al gebouwd in een eerdere ronde. Hij geeft aan dat ik nu een paleis moet bouwen van mijn actie paleis/huis. Het huisje had ik al gebouwd.
Nu wil ik dus mijn raadsheer gaan verplaatsen, echter dit weigert...

Het gaat dus slechts om het verplaatsen. Van links boven naar links onder heb ik een aaneengesloten route, dus gratis. Aan het geld kan het dus ook niet liggen.
Tsja

20 Apr 2016 om 11:48
Met andere woorden; dit dus.
Je wilt naar de 'bruine' stad?

Tsja schreef:

F1 schreef:

Je kunt alleen een paleis bouwen in de stad waar je staat. Dus als je op paleis hebt gedrukt, maar hem in een andere stad wil bouwen kan dat niet. Je moet hem nu dus in de stad linksboven bouwen.

Maar misschien is dat ook niet wat je bedoelt?

Als dit het probleem is kan ik je architect nog wel verplaatsen... Daar maak ik alleen geen gewoonte van

Ash Noviomagum
20 Apr 2016 om 12:17
Ah, nu snap ik 'm... Je moet dus eerst je architect verplaatsen voordat je de actie paleis/huis kiest. Eerst een huisje bouwen, dan nog verplaatsen gaat dus niet, want dan sta je dus vast.
Begrijp ik goed toch?
Das ff wennen, want bij het bordspel kan je gewoon reizen wanneer je wilt. Got it, sorry voor het ongemak!

Uhm,nee, niet naar bruin. Ik wil naar blauw. Links midden = Jadphur

Tsja

20 Apr 2016 om 12:22
Je kan tussen elke actie door reizen. Dus je kan een huisje bouwen, reizen, paleis bouwen, reizen, huisje verplaatsen, reizen, etc.

Maar als je drukt op de actie paleis bouwen, dan verwacht het programma gewoon dat je een locatie kiest waar je het paleis wilt neerleggen, in de stad waar je aanwezig bent (volgens de regels)

Ik heb je architect naar blauw verplaatst.
Ash Noviomagum
20 Apr 2016 om 12:30
Thanks!
En zal dr geen gewoonte van maken