Forum > Spellen > Puerto Rico - bugje?  
Rikje
30 Sep 2015 om 09.45
Ik zit nu in een 2-speler potje Puerto Rico met Axecrazy en heb daar de bibliotheek gebouwd. Nu staat het volgende in de spelregels:

AANDACHT
In het spel voor 2 spelers mag de bibliotheek maar één keer per
ronde door zijn bezitter worden gebruikt. Als de gouverneur de
bibliotheek in zijn eerste beurt gebruikt, mag hij de bibliotheek in
zijn tweede beurt dus niet gebruiken !

Nu heb ik in de huidige ronde 2 kaarten gekregen bij de goudzoeker en vervolgens 2 kaarten korting bij de bouwmeester (nou ja, 3 zelfs, omdat ik een steengroeve heb)


Elenitza

30 Sep 2015 om 22:09
Gaan we na de vakantie naar kijken en oplossen. Dan hebben we het altijd verkeerd gespeeld ook.
Is dit een regelverandering of is dit al zo vanaf de allereerste versie?
Vogeltje

01 Oct 2015 om 00:37
Volgens mij is dit altijd zo geweest
Rikje
01 Oct 2015 om 08:53
ik heb geen idee

ik kan me voorstellen dat er niet zo heel veel 2-persoonspotjes gespeeld worden, hier en in 't echt en dat de meeste mensen regelafwijkingen in spellen voor als je ze met 2 personen speelt ook niet heel goed kennen