Forum > Spellen > ST - blokken van grondstoffen  
El_Capitan
03 Apr 2015 om 19.47
De volgende opmerking kreeg ik in 1 van mijn 2-speler potjes. En ik vroeg mij af of meer mensen hier zo over denken.

"dat kan, ik hou alleen niet zo van spelers die gs lopen te blokken... "

Ikzelf vind het blokken van grondstoffen 100% onderdeel van het spel. Het levert een extra dimensie op, helemaal bij 2 spelers natuurlijk. Je moet dan als speler rekening blijven houden met de tegenstander en kan niet zonder na te denken gewoon maar wat hutjes en kaarten gaan pakken. Het is voor mij een beetje vergelijkbaar met de struikrover bij Catan. Die kun je ook gebruiken om de tegenstander grondstoffen te onthouden. Wezenlijk onderdeel van het spel dus. En bij Stenen Tijdperk een extra tactische mogelijkheid in een spel dat verder niet echt heel erg bol staat van de tactiek ofzo.

Maar ik ben dus wel benieuwd. Wordt dit over het algemeen gezien als bijna een soort van valsspelen?
Ik speel hier wel voor mijn plezier en niet per se om te winnen, maar het doel van mij is toch wel altijd om gewoon te winnen. En dan gebruik ik de spelregels, tot daar en niet verder.


Tecumseh
03 Apr 2015 om 23:21
Geen idee welk spel je bedoelt maar algemeen gesproken lijkt me dit simpelweg een legale manier van spellen en dus eventueel onderdeel van een strategie, niks vals spelen dus.

Bij de meeste spellen ga ik voornamelijk uit van spelen met eigen voordeel en minder van blokkeren van de tegenstander maar goed dat is eigenlijk een keuze in strategie.
F1

04 Apr 2015 om 00:32
Ik ben er ook voor m'n plezier, maar dat haal ik voornamelijk uit winnen ;D.

Even zonder gekheid. Ik vind de tactische mogelijkheden van een spel benutten erbij horen. Ik let zelf altijd op bij stenentijdperk of ik wel denk ook de gronstoffen te kunnen halen. En ik let ook op of ik (zonder mezelf op achterstand te zetten) voor iemand anders bepaalde grondstoffen kan blokkeren. Met name in een 2p spel is dat inderdaad goed mogelijk. Bij meer spelers wat lastiger. Ik vind dat dus zeker niet valsspelen en zelfs niet tegen het valsspelen aan zitten. Ik vind het gewoon een goede tactiek, waar je tegen moet kunnen. Als je de gok neemt en helaas geblokkeerd wordt, heb je vette pech, maar ja dat hoort bij het spel.
Vogeltje

04 Apr 2015 om 01:32
Natuurlijk hoort blokken van grondstoffen bij het spel.
AxeCrazy

04 Apr 2015 om 15:03
grondstoffen blokken is een prima methode om de tegenspeler dwars te zitten. Dat is in stenen tijdperk toch al vrij lastig, dus zeker gebruiken :)