Forum > Spellen > Stenen Tijdperk - Bug?  
Jonkvrouw_Swaan

26 Nov 2014 om 19.42
Volgens mij heb ik een bug gevonden bij Stenen Tijdperk .
Bij Toernooispel B10 (spel -id 167) heb ik 8 poppetjes, maar op het bord staan er 9!
Mijn laatste poppetje (1 dus) heb ik geplaatst bij bevolkingshut, waar je uiteraard 2 poppetjes voor nodig hebt.
Ik had verwacht dat er niets zou gebeuren, maar het lukte wel. Is natuurlijk niet de bedoeling.


Tsja

26 Nov 2014 om 21:23
Ohjee, dat is niet best
Fixed :)
Jonkvrouw_Swaan

27 Nov 2014 om 09:03
Dank je.
Leuke opmerking staat er nu in het spel: "Jonkvrouw_Swaan plaatst geen 2 bij bevolkingshut (foei)."
Elenitza

27 Nov 2014 om 09:37
Hahahaha
Jonkvrouw_Swaan

17 Feb 2015 om 15:43
Nog een bug, spel-id 293.
We zijn met 4 spelers. Toch zijn er maar voor 3 personen poppetjes... De gele poppetjes (voor Raymond de Waard) missen. Hij staat echter wel (zonder poppetjes idd) vermeld bij de spelerinfo.... En ook bovenaan het spel staat hij vermeld.

Bij het spelverloop staat:
beekiebeekie mag het spel beginnen.
beekiebeekie plaatst 1 bij kaart 4.
Jonkvrouw_Swaan plaatst 1 bij kaart 1.
McEagle777 plaatst 1 bij akker.
beekiebeekie plaatst 1 bij hout.

Tsja

17 Feb 2015 om 16:27
Huh? Wauw! First thing to check, vanavond.
Tsja

17 Feb 2015 om 19:22
Heeft beekiebeekie het spel gestart toen er nog maar 3 spelers in het spel zaten? Met andere woorden eigenlijk... heeft Raymond een spel gejoind dat al gestart was? Het klinkt heel fout, en dat is het ook (vooral van mijn kant dan)
Jonkvrouw_Swaan

18 Feb 2015 om 12:47
Ik heb geen idee.
In de chat van het spel heb ik Raymond en beekiebeekie gevraagd hier even te reageren.
Raymond de Waard
18 Feb 2015 om 14:42
Hoi,

ik kon het spel nog joinen: de blauwe pijl was er. Dus was het nog niet gestart neem ik aan.
Tsja

18 Feb 2015 om 16:34
[quote:Raymond de Waard]
Hoi,

ik kon het spel nog joinen: de blauwe pijl was er. Dus was het nog niet gestart neem ik aan.
[/quote]
Als je een pagina open laat staan dan verandert er niks aan dat pijltje als in de tussentijd het spel gestart wordt :) Echter moet dat pijltje in zo'n geval natuurlijk niks meer doen. Dat is kennelijk bij stenen tijdperk nog niet helemaal correct.
Jonkvrouw_Swaan

19 Feb 2015 om 10:33
Wat doen we met dit potje? Verder spelen zonder Raymond? Of kun jij het geheel 1 of meerdere zetten terugdraaien zodat hij alsnog mee kan doen?
Tsja

19 Feb 2015 om 10:40
Ik geloof dat het het eenvoudigste, in dit stadium, is dat ik Raymond verwijder :-\
Raymond de Waard
19 Feb 2015 om 14:51
Nja ok. Er komt vast een nieuwe gelegenheid.

Misschien overeenkomstig maar ik zie nu in mijn feuer twee spellen Jambo staan met elk twee spelers: Axe en Thrill. Maar er staat ook bij beide een blauwe pijl. Het lijkt erop dat ik aan die spellen dan kan deelnemen. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Moet die pijl niet weggaan als de twee zich aanmeld en het spel dus "vol" maakt?
Vera Onverwagt
19 Feb 2015 om 15:05
Je zult merken dat als je op de pijl klikt er niks gebeurd.
Jonkvrouw_Swaan

19 Feb 2015 om 15:11
Ik zie die blauwe pijlen ook staan, maar er gebeurd idd niets als ik er op klik.
Elenitza

19 Feb 2015 om 15:38
Probleem nu was dat die blauwe pijl er nog wel stond en dat er ruimte was.
Bij 2persoonsspellen kan dat inderdaad niet, want er wordt wel gekeken of het spel vol is of niet.
Jonkvrouw_Swaan

21 Feb 2015 om 22:15
Update: Het spel (id 293) is nu gecrasht:

Alle stamleden zijn geplaatst.
beekiebeekie mag acties uitvoeren.
beekiebeekie gooit voor hout: 2
beekiebeekie krijgt 2 / 3 = 0 hout.
beekiebeekie gooit voor leem: 6
beekiebeekie krijgt 6 / 4 = 1 leem.

is het nieuwe stamhoofd.


Rood en groen staan nog op het bord, maar geen enkele speler/ spelersnaam is geel/ aan de beurt.