Forum > Toernooien > Competitie > Speelschema & Competitieregels
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
F1

28 Mar 2012 om 17.25
[b]Speelschema[/b]
Speelronde 1
Speelronde 2
Speelronde 3
Speelronde 4
Speelronde 5
Speelronde 6
Speelronde 7
Competitie stand

Deze linkjes komen z.s.m. op de algemene toernooipagina, maar zijn nu alleen nog hier te vinden.

[b]Competitieopzet[/b]
In 7 speelrondes worden er tegen elke tegenstander diverse spellen gespeeld. Per spel wordt er twee keer tegen elke tegenstander gespeeld. Degene die over al deze spellen de meeste punten haalt, is de winnaar van de competitie. De volgende spellen worden gespeeld:

[u]4-persoonsspellen[/u]
PR kaartspel
PR bordspel
Amazone
Maharadja

[u]2-persoonsspellen[/u]
Exploring Metropoles (over 3 rondes!)
Jambo
Rozenkoning

[b]Regels om de uitslag van een spel te bepalen[/b]
Hieronder volgt per spel de volgorde waarin bepaald wordt wie de winnaar, 2e enz. is in een bepaald spel. Elk criterium is zo geformuleerd dat meer beter is. Is er ondanks de gegeven regels hieronder sprake van een gelijke stand, dan zullen de punten gedeeld worden tussen de betreffende spelers.

[u] PR kaartspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Handkaarten + goederen

[u] PR bordspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Hoeveelheid goederen + geld

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

[u] Maharadja[/u]
1. Aantal gebouwde paleizen
2. Aantal muntjes

[u] Exploring Metropoles[/u]
1. Puntentotaal


[u] Jambo[/u]
1. Puntentotaal
2. Als laatste aan de beurt

[u] Rozenkoning[/u]
1. Puntentotaal

[b]Competitie punten[/b]
[u]4-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 4 punten op
De 2e plaats levert 2 punten op
De 3e plaats levert 1 punten op
De 4e plaats levert 0 punten op

[u]2-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 2 punten op
De 2e plaats levert 0 punten op

[b]Competitie stand[/b]
De stand wordt bepaald op basis van het aantal punten dat iemand in totaal heeft verzameld.

[b]Competitie winnaar[/b]
Diegene met de meeste punten aan het eind van de competitie mag zich een jaar lang wentelen in de roem en lof die de andere spelers hem zullen toewensen.

[b]Overige regels[/b]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[b]Deadlines[/b]
- Deze heb ik voorlopig niet. Laten we eerst maar eens kijken hoe het loopt. Denk dat een potje Exploring Metropoles of PR bordspel gemiddeld het langst duur ca. 6-8 weken per spel? Maar jullie zijn allemaal redelijk vaak online volgens mij, dus dat kan wellicht sneller.

[b]Laatste puntjes/vragen[/b]
Ik zit nog een beetje in dubio over de stand in een potje Amazone. Die is nu als volgt:

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

Dit heb ik echter van een website en niet uit de officiële regels. Zou iemand dat voor mij na kunnen kijken of dit klopt? In een toernooi is het op zich handig om dit sowieso te hanteren, maar in een competitie is een gelijkspel veel minder "onhandig". Daarom zou ik het ook niet erg vinden als het alleen op punten zou gaan.

Tot slot, jullie mogen de spelletjes gaan aanmaken uit de eerste speelronde. Let goed op dat je de juiste spelers in je spel hebt.


F1

14 May 2012 om 21:45
Ronde twee gaat van start trouwens!!
Veel succes weer :)
F1

17 May 2012 om 12:51
Ik mis nog een potje Rick vs. Hans op exploring metropoles voor de tweede ronde, voor de rest zijn alle potjes aangemaakt (nog niet gestart ;) )...
Hans
17 May 2012 om 17:26
ja ik wilde even wachten tot de 1e ronde met Rick afgelopen was eigenlijk maar t schiet niet echt op...
F1

17 May 2012 om 17:58
Precies... Daarom is het handig om die 2e pot alvast te starten... Rick is denk ik even weg? Hij joint z'n andere potjes ook niet...
Jonkvrouw_Swaan

19 May 2012 om 14:41
Hij is niet weg, want hij doet gewoon zijn zetten in een spel dat ik tegen hem speel.
Heb hem in dat spel gezegd dat er spellen open staan die op zijn deelname wachten, en ook heb ik hem inmiddels een pb hierover gestuurd. Maar werkt niet....
Rick
20 May 2012 om 14:23
Even rustig nou mensen ;) Heb een druk schema. Klik mijn potjes door, niet altijd tijd om te kijken wat er open staat.
F1

11 Sep 2012 om 16:35
Ronde 2 is zo goed als klaar. Op PR bordspel zouden we sowieso niet wachten.
Alleen de Exploring metropoles pot van Hans en Rick moet nog afgemaakt worden.
Maar wat mij betreft beginnen we aan ronde 3 en mogen die potten dus aangemaakt worden :). Veel plezier weer. Hopelijk blijft het nog een beetje leven ;).
Vogeltje

17 Sep 2012 om 19:28
Wordt de plek van Rick hier ook ter discussie gesteld?
F1

17 Sep 2012 om 19:35
Rick geeft zelf aan dat we hem maar uit het toernooi en de competitie moeten halen.
Ik moet eerlijk zeggen ik vind het ontzettend lastig om dit soort dingen te doen.
Wel graag iedereen te vriend houden ;).
Elenitza

17 Sep 2012 om 19:37
Sja F1. Weetje, als je Rick erin laat, irriteer je mogelijk anderen doordat die het te lang vinden duren. (geld zowel voor comp als voor toernooi, waarbij het toernooi verder achterliep dan comp). Dus als toernoeileider doe je het nooit goed in gevallen waarbij het niet soepel loopt.
Rick
19 Sep 2012 om 19:56
Ik heb er geen moeite meer hoor. Als ik eruit ga. Mij irriteer je er niet mee.
Jonkvrouw_Swaan

27 Sep 2012 om 10:20
Hans en Defdamesdompi, willen jullie even inspringen bij PR bordspel? Dan kan deze ook beginnen.
4everlast

27 Sep 2012 om 12:08
Hans, kan je amazone ook starten?
Hans
28 Sep 2012 om 20:01
f1 : er liep nog een potje uit ronde 2 met rick en mij voor EM. Wat zullen we daarmee doen?
Elenitza

28 Sep 2012 om 20:47
Aangezien F1 er even niet is.
Ik zou hem opnieuw spelen ;)
Teigetje

01 Oct 2012 om 22:19
Je mag hem starten Hans dan join ik wel.

Rober kan je inspringen bij het Jambo Spel tegen Teigetje in plaats van Rick ?
Zie ook je PM
Jonkvrouw_Swaan

03 Oct 2012 om 13:40
Moet competitie 2 PR bordspel ook maar overnieuw gespeeld worden?
F1

04 Oct 2012 om 16:44
Van mij hoeven de laatste twee wedstrijden uit ronde 2 niet per sé opnieuw gestart te worden. Wat mij betreft heeft Rick tot ronde 2 gewoon meegedaan en is hij daarna vervangen. Is wel zo handig om dat zo te houden.
Maar als jullie ze wel opnieuw willen spellen vind ik het ook prima. Maakt niet heel veel uit.
Vogeltje

28 Nov 2012 om 11:56
Zijn wel al bijna toe aan de volgende ronde?
Anders open ik nog wat andere spelletjes buiten de comp om.
F1

28 Nov 2012 om 17:01
Ik denk dat we wel kunnen starten met ronde 4 wat mij betreft althans.
Er worden nog twee potjes gespeeld uit ronde 3, waarvan 1 al bijna klaar, en 2 potjes ingehaald uit ronde twee (op die wilde ik sowieso niet wachten)
Hans
16 Mar 2013 om 10:05
zullen we ronde 5 starten?
F1

16 Mar 2013 om 17:52
Yep wilde ik net gaan aankondigen :)
F1

16 Mar 2013 om 17:52
Succes weer állemaal
F1

22 Jun 2013 om 22:08
In ronde 5 wachten we nog op twee spelletjes.
Hans is nu terug van vakantie, dus wat mij betreft start bij deze ronde 6 :).
Hopelijk zijn de spellen gestart voordat alle vakantie beginnen. Deze ronde duurt vanwege de vakantie waarschijnlijk een stukje langer...
Hans
23 Jun 2013 om 19:40
ik ben idd weer terug :-)

ik zie dat Dierik de 4 speler potjes joined, kan jij m een berichtje sturen F1 dat dat niet de bedoeling is?
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]