Forum > Toernooien > Competitie > Speelschema & Competitieregels
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]
 
F1

28 Mar 2012 om 17.25
[b]Speelschema[/b]
Speelronde 1
Speelronde 2
Speelronde 3
Speelronde 4
Speelronde 5
Speelronde 6
Speelronde 7
Competitie stand

Deze linkjes komen z.s.m. op de algemene toernooipagina, maar zijn nu alleen nog hier te vinden.

[b]Competitieopzet[/b]
In 7 speelrondes worden er tegen elke tegenstander diverse spellen gespeeld. Per spel wordt er twee keer tegen elke tegenstander gespeeld. Degene die over al deze spellen de meeste punten haalt, is de winnaar van de competitie. De volgende spellen worden gespeeld:

[u]4-persoonsspellen[/u]
PR kaartspel
PR bordspel
Amazone
Maharadja

[u]2-persoonsspellen[/u]
Exploring Metropoles (over 3 rondes!)
Jambo
Rozenkoning

[b]Regels om de uitslag van een spel te bepalen[/b]
Hieronder volgt per spel de volgorde waarin bepaald wordt wie de winnaar, 2e enz. is in een bepaald spel. Elk criterium is zo geformuleerd dat meer beter is. Is er ondanks de gegeven regels hieronder sprake van een gelijke stand, dan zullen de punten gedeeld worden tussen de betreffende spelers.

[u] PR kaartspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Handkaarten + goederen

[u] PR bordspel[/u]
1. Puntentotaal
2. Hoeveelheid goederen + geld

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

[u] Maharadja[/u]
1. Aantal gebouwde paleizen
2. Aantal muntjes

[u] Exploring Metropoles[/u]
1. Puntentotaal


[u] Jambo[/u]
1. Puntentotaal
2. Als laatste aan de beurt

[u] Rozenkoning[/u]
1. Puntentotaal

[b]Competitie punten[/b]
[u]4-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 4 punten op
De 2e plaats levert 2 punten op
De 3e plaats levert 1 punten op
De 4e plaats levert 0 punten op

[u]2-persoonsspellen[/u]
De 1e plaats levert 2 punten op
De 2e plaats levert 0 punten op

[b]Competitie stand[/b]
De stand wordt bepaald op basis van het aantal punten dat iemand in totaal heeft verzameld.

[b]Competitie winnaar[/b]
Diegene met de meeste punten aan het eind van de competitie mag zich een jaar lang wentelen in de roem en lof die de andere spelers hem zullen toewensen.

[b]Overige regels[/b]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[b]Deadlines[/b]
- Deze heb ik voorlopig niet. Laten we eerst maar eens kijken hoe het loopt. Denk dat een potje Exploring Metropoles of PR bordspel gemiddeld het langst duur ca. 6-8 weken per spel? Maar jullie zijn allemaal redelijk vaak online volgens mij, dus dat kan wellicht sneller.

[b]Laatste puntjes/vragen[/b]
Ik zit nog een beetje in dubio over de stand in een potje Amazone. Die is nu als volgt:

[u] Amazone[/u]
1. Puntentotaal
2. Totale aantal expeditiefiches
3. Hoeveelheid zilverstukken

Dit heb ik echter van een website en niet uit de officiële regels. Zou iemand dat voor mij na kunnen kijken of dit klopt? In een toernooi is het op zich handig om dit sowieso te hanteren, maar in een competitie is een gelijkspel veel minder "onhandig". Daarom zou ik het ook niet erg vinden als het alleen op punten zou gaan.

Tot slot, jullie mogen de spelletjes gaan aanmaken uit de eerste speelronde. Let goed op dat je de juiste spelers in je spel hebt.


4everlast

28 Mar 2012 om 18:25
super! veel succes allemaal.
exporing in 3 ronden vermoed ik?
AxeCrazy

28 Mar 2012 om 19:19
Heb ik hier de inschrijving van gemist ofzo?
klinkt wel leuk, maar ik doe niet mee zie ik :)
Elenitza

28 Mar 2012 om 19:22
http://www.feuerteufel.nl/forum/forum.php?sectie=11&niveau=3&nr=530&start=1

Heeft toch een tijdje open gestaan ;)
AxeCrazy

28 Mar 2012 om 19:38
ja, die heb ik wel eens gezien ja.
Dacht alleen dat dat een inventarisatie was ipv een echte inschrijving.
achja
zo heeft de rest ook kans :)
Hans
28 Mar 2012 om 20:08
ik heb er zin in!!

maken we dus eerst 1 speelronden helemaal af?
F1

28 Mar 2012 om 20:11
@4everlast Exploring Metropoles over 3 rondes ja
@Axe Je kunt je nog steeds inschrijven voor divisie 2 ;), bij genoeg aanmeldingen maken we een tweede competitie, we hebben al 2 inschrijvingen
@Hans: Ja, dat was wel het idee. Leek mij handiger/overzichtelijker dan 154 spelletjes in 1x aan te maken ;)...
Vogeltje

29 Mar 2012 om 08:29
Is bij het PR kaartspel, bij een gelijke stand, niet doorslaggevend hoeveel handkaarten + niet verkochte goederen een speler nog heeft?
Elenitza

29 Mar 2012 om 09:10
Ja.
F1

29 Mar 2012 om 10:42
Haha ok... Dat wist ik dus ook niet... Doen we gelijk ;)
Elenitza

29 Mar 2012 om 10:43
Quote:

Puntentelling:
- De punten van de gebouwen (getal op onderste rand van de kaart)
- De punten (=aantal kaarten) onder de kapel
- De punten van Raadhuis, Gildehal en Triomfboog
- De punten van zijn Paleis

De speler met de meeste punten wint. Bij een gelijke stand wint van deze spelers, de speler die de meeste handkaarten en goederen heeft.
[/quote]

Staat het eens een keer netjes in de regels erbij
F1

31 Mar 2012 om 15:45
Er gaat nog iets niet helemaal goed bij het amazone potje... Hans heeft een eigen potje gemaakt, zo lijkt het... Denk dat het het handigst is als hij de pot met de anderen alsnog joint (of andersom mag ook)... Mochten er twee potjes per ongeluk worden gestart, dan bepaal ik d.m.v. loting z.s.m. welk potje het "echte" potje is ;)...
Hans
31 Mar 2012 om 23:40
o was er al een potje gestart?? dat kan natuurlijk niet zonder mij
Hans
31 Mar 2012 om 23:42
best raar dat ik het niet bij open spellen zie staan maar in de amazone spellijst kan ik wel joinen... vandaar de misser...
Elenitza

31 Mar 2012 om 23:42
Je hebt Amazone niet aangegeven in je profiel. Denk dat je het daarom gemist had?
F1

01 Apr 2012 om 00:20
[quote:Elenitza]
Je hebt Amazone niet aangegeven in je profiel. Denk dat je het daarom gemist had?
[/quote]

Kun je zien of Rick toevallig hetzelfde heeft met maharadja?
Elenitza

01 Apr 2012 om 10:37
Dat kun je zelf ook hoor . Gewoon zijn profiel opzoeken.

Maar hij heeft t aangegeven ;)
Hans
12 May 2012 om 10:16
hoe staat de eerste ronde ervoor? kunnen we al bijna ronde 2 opstarten?
F1

12 May 2012 om 19:19
Ik probeer zo de stand etc. even bij te werken... zal wel vanavond worden...
Maar volgens mij moet er nog wel wat gespeeld worden ;)...
F1

12 May 2012 om 22:10
Hans en Rick spelen nog een potje exploring metropoles. En de pot pr bordspel is nog bezig. Als hans en Rick akkoord zijn mag wat mij betreft ronde 2 gestart worden.
F1

12 May 2012 om 23:29
Zo alles is bijgewerkt :).
Jonkvrouw Swaan gaat op dit moment flink aan kop. Maar de verhouding zijn uiteraard enigszins scheef, aangezien JS deze ronde maar liefst 3 4-spelerspellen speelt, waarbij ze er bij 2 al 4 punten heeft gehaald ;)... Maar goed met maar 1 verlies pot, doe je het natuurlijk uitstekend en is de voorlopige eerste plaats, niet meer dan verdiend...
Hans
13 May 2012 om 11:35
ik stel voor om de 2e ronde te starten. onze em pot is bijna klaar en zoals eerder besproken duurt pr veel langer
Jonkvrouw_Swaan

14 May 2012 om 09:48
:)
Hans
14 May 2012 om 21:19
in ronde 1 speel ik metropoles mijn thuiswedstrijd tegen rick en in ronde 2 komt de uitwedstrijd tegen rick al aan bod...

niet dat het iets uitmaakt maar misschien voor de vorm handiger als dat later in de competitie plaatsvindt tenzij het natuurlijk lastig plannen is
F1

14 May 2012 om 21:42
Het plannen is heel lastig .
Ik moet er ook op letten dat iedereen 7-8 wedstrijden per ronde speelt en dat ze in dezelfde ronde niet tegen dezelfde speler spelen, dat is al moeilijk genoeg ;).
Pagina: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]