Forum > Toernooien > Toernooi interesse en snelheid
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
F1

11 Sep 2019 om 10.19
Dag allen,
Ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om weer wat meer hier online te zijn. Spelletjes speelde ik altijd wel door, maar dingen voor de toernooien zaten even op het tweede plan. Met twee kleine kinderen is het soms even hectisch (wisten jullie al dat ik in april weer vader ben geworden van zoon Juda?). Daarnaast vakantie etc. weer gehad.

Ik wilde even een kleine peiling doen m.b.t. de toernooien. Ik heb de indruk dat het over het algemeen wat rustiger is op de site, maar dat ook de aanmeldingen voor toernooien wat minder worden. Hoewel er ook nog steeds een aardige vaste groep is.
Er lopen nu 3 toernooien, waarvan er 2 mijns inziens echt heel lang duren. Voor de meeste mensen is dat helemaal niet leuk, wat ik goed begrijp.

Vandaar de peiling. Ik vind het namelijk nog best leuk om weer toernooien te organiseren en veel werk kost het over het algemeen niet. Maar als ik het voor 5/6 mensen doe, dan is dat misschien een beetje jammer van de moeite. Ik hoor dus graag of je nog interesse hebt in toernooien.

Daarnaast wilde ik een voorstel doen m.b.t. de snelheid van toernooien. Ik merk dat ik het als organisator lastig vind om de stekker ergens uit te trekken. Deels omdat een potje dan bijvoorbeeld met 1 persoon minder helemaal opnieuw gespeeld moet worden (bij meer persoons spellen) en deels omdat ik het iedereen gun om gewoon mee te kunnen doen aan een toernooi.
Tot nu toe was het verzoek 1 zet/dag te doen. Echter werd dit niet echt gehandhaafd. Ik wilde dus een paar regels van te voren vaststellen over wanneer ik ingrijp. Dan kan ik mezelf daaraan houden, maar weet iedereen ook van te voren wanneer het over is.
Deze regels wilde ik voorstellen:

- 1 week niet actief [b]zonder opgaaf van reden[/b] --> mailtje van de organisatie. Indien binnen 1 week na herinnering nog niet actief of reden afwezigheid doorgegeven, dan uit het toernooi zetten.

- 2 weken verminderd actief, zonder opgaaf van reden (ik vind 4 zetten per week dan een redelijke gemiddeld) --> aansporing. Indien de 2 daaropvolgende weken dit blijft, dan uit het toernooi zetten.

- Uit het toernooi zetten:
Bij 2 speler spellen, betekent dit dat alle potjes automatisch als verloren worden beschouwd, ook degene die al wel afgerond zijn. Bij meer persoonsspellen betekent dit dat ze opnieuw gestart dienen te worden met de overgebleven spelers en wordt de betreffende speler automatisch laatste in elk spel.

Daarnaast dacht ik misschien rustige en snelle toernooien te organiseren. Bijvoorbeeld een minimaal 6 zetten/week toernooi als snel toernooi en minimaal 4 zetten/week als rustig toernooi.

Mijn vragen aan jullie zijn:
- Heb je nog zin in toernooien?
- Wat vindt je van de voorgestelde regels om het tempo in het toernooi te houden? En zou je nog meedoen als deze regels gelden?
- Wat vindt je van het idee van rustige en snelle toernooien? En aan welke toernooien zou je dan meedoen?


F1

13 Jan 2020 om 09:19
Dag allen, zoals sommigen misschien al wel gemerkt hebben. Ben ik niet zo vreselijk vaak meer online ;-). Ik ben nu zelf een vertraagde factor die zich niet meer aan zijn eigen regels houdt ;-). Het was allemaal leuk bedacht, ten tijde van deze posts had ik echt weer wat energie en tijd om van de toernooitjes nog wat proberen te maken.
Maar dat is nu weer even weg. Door drukte thuis en op het werk en weinig slapen met jonge kinderen die vaak wakker wordt, redt ik het allemaal even niet meer.
Ik ga dus ook even geen nieuwe toernooien starten. Misschien ooit weer eens.
De lopende toernooien zal ik netjes afronden.
Sorry voor iedereen die zich op een toernooi verheugd had (inclusief mijzelf ;-) ), maar het zit er nu even niet in. Als ik zelf de vertragende factor ben/wordt, dan is het tijd om de stekker eruit te trekken denk ik.
Mocht iemand anders zich geroepen voelen, dan draag ik met alle liefde mijn excel en php bestanden over.
Jonkvrouw_Swaan

13 Jan 2020 om 09:43
Begrijpelijk.

Goed dat je aan jezelf denkt en op de rem trapt.
Tsja

13 Jan 2020 om 14:43
Hallo F1,

Ik kan alleen maar heel erg dankbaar zijn voor alle jaren waar jij de toernooien geregeld hebt voor de site :) Uiteraard moet je eerst aan jezelf denken. Logisch dat je een stap terug moet doen. Andere dingen gaan voor!

Dus nogmaals enorm bedankt, en hopelijk blijf ik je nog wel hier zo nu en dan tegenkomen :)
El_Capitan
13 Jan 2020 om 20:29
Jammer F1.

Ook al deed ik dan de laatste toernooien al niet meer mee.
Ik begrijp het dus ook wel heel goed dat je hier (even) de energie en tijd niet meer voor hebt.
Rikje
19 Feb 2020 om 11:30
Inderdaad jammer.

Ik heb er een tijdje over nagedacht en ik wil het organiseren wel gaan over nemen van je en eens aankijken hoe dat gaat/lukt.
Tsja

19 Feb 2020 om 11:49
Dat zou tof zijn, Rik! :)
F1

23 Feb 2020 om 11:40
Hey Rik tof dat je dat wil doen :-).
Ik heb een aantal excel sheets, die een soort van automatisch de html genereren voor de toernooipagina's.
Merk dat ik er nu weer een beetje tijd voor hem om alles bij te werken en dan vind ik het ook wel weer leuk.
Misschien kunnen we het de komende toernooien samen doen? Dan maak ik je deelgenoot van de dropbox "Feuerteufel toernooien".
Ik zal je even een PM sturen om één en ander af te stemmen.
Wil je de toernooi-inschrijvingen die ik al had geopend verder oppakken of wil je je eigen idee/start maken, dat kunnen we allemaal even overleggen.
F1

23 Feb 2020 om 11:54
Hmmm... lijkt dat ik geen PB's kan versturen. Geen idee of het aan de site ligt of aan iets bij mij. Is in elk geval met zowel edge al chrome browser. Als het goed is kan ik je ook een mail sturen via de site dus dat ga ik doen.
Tsja

25 Feb 2020 om 10:08
Waarschijnlijk zit er een < of > in :(
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]